Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش عمده‌ای از مبتلایان بهکرونا در زمان موج دوم ویروس کرونا جوانان هستند و علت آن رعایت کمتر و حضور بیشتر در دورهمی‌ها بوده است و متأسفانه توصیه‌ها و هشدار در زمانی برایشان باورپذیر شد که مبتلا شدند، در حالیکه همواره معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: این مهم بر هیچکس پوشیده نیست که هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی نیست، پس نباید حتی به‌جهت انجام مهمترین کارمان در این شرایط بسیار سخت کرونایی سلامتی‌مان را به خطر بیندازیم.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برگزاری کنکور‌ها و آزمون‌ها را در هفته‌های پیش‌رو مناسب نمی‌دانیم، ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم که در بحث زمان برگزاری کنکور سراسری و دیگر آزمون‌ها که به‌صورت تستی و عملی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود تجدیدنظر کنند، زیرا زمان کنونی را با توجه به شیوع موج دوم و افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی‌ها هرگز به‌صلاح نمی‌دانیم.   بیشتربخوانید: کرونا به رگبار بسته است/رشد سه برابری تعداد بستری‌شدگان کرونا در مشهد
فرهمند با بیان اینکه شایع‌ترین شیوه انتشار ویروس‌ها از طریق دست دادن، سرفه کردن و صحبت کردن با فرد ناقل از فاصله نزدیک و یا لمس سطوحی که ویروس روی آن‌ها قرار دارد بوده است، بیان کرد: شستن مستمر دست‌ها با آب و صابون به‌مدت ۳۰ ثانیه، تماس نداشتن مستقیم دست آلوده با چشم، گوش، بینی و دهان، استفاده از ماسک و دستکش و استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح باز و بسته به خصوص اشیاء و سطوح پر لمس همچون کانتر آشپزخانه، صفحه موبایل، رایانه، دستگیره درب و ... از جمله مهمترین راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند.

او تصریح کرد: والدین در روز‌های کرونایی مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و دورهمی‌ها و دیدوبازدید‌ها رابه زمان بعد از کرونا موکول کنند، در این وضعیت همواره تأکید بر آن داریم که اگر عزیزانمان را برای یک مدت کوتاه و یا طولانی نبینیم، بهتر از آن است که خدای نکرده برای همیشه از دیدن آنان محروم شویم.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری کرونا ویروس شیوع کرونا علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد

محمد قنبری گفت: به عنوان مثال قیمت هر کیلو گوجه فرنگی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار ریال طی ۲ روز گذشته به ۳۲۰ هزار ریال رسیده، قیمت بادمجان نیز تا حدی نوسان داشته است، اما این افزایش قیمتها موقتی بوده و طی چند روز آینده قیمت محصولات جالیزی فروکش خواهد کرد.

وی همچنین قیمت نوبرانه های بهاری امسال میادین بار مشهد مانند گوجه سبز را رو به کاهش دانست و گفت: روزهای پرفروش این محصولات رو به پایان است و در کنار عرضه فراوان آن در بازار قیمت شان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه بارفروشان مشهد در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر نوسان قیمتهای میوه و تره بار در بهار امسال اظهار کرد: با توجه به قیمت تمام شده تولید و همچنین افزایش نرخ کرایه حمل نمی توان قیمتهای میوه و تره بار را در بازار زیاد دانست و در واقع گرانی در این بخش رخ نداده است.

وی ادامه داد: امسال بازار میوه و تره بار در مشهد نسبت به سال گذشته با عرضه بیشتری مواجه شده، در مقابل میزان خریدار کمتر شده و همین موضوع بر قیمتهای آن تاثیر گذاشته است و میانگین قیمتها نسبت به شرایط بازار کمتر است. این در حالی است که قیمت برخی میوه های وارداتی مانند موز متناسب با افزایش نرخ دلار رشد داشته است.

قنبری با اشاره به اینکه روزانه بین چهار تا پنج هزار تن بار میوه و تره بار وارد میادین بار سه‌گانه زیر مجموعه صنف بارفروشان شهر مشهد می شود، بیان کرد: آنچه مردم گرانی میوه و تره بار می دانند به شرایط اقتصادی کشور مربوط می شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز گفت: قیمت میوه و تره بار با وجود نوبرانه های بهار از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بازار آرامی را پشت سر گذاشته و چندان تغییری نداشته، افزون بر این قیمت سیب زرد و توت فرنگی کاهش ۱۰ درصدی و فقط قیمت گوجه و پیاز افزایش ۱۰ درصدی داشته اما قیمت سایر اقلام میوه ثابت بوده است.

محسن صیادی اظهار کرد: مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در گشتهای مشترک خود از ابتدای امسال، ۶۵۰ واحد صنفی در حوزه میوه و تره بار را بازرسی کرد، در این بازرسی ها ۸۲ فقره پرونده تعزیری تنظیم و یک واحد صنفی نیز پلمب شده است.

روزانه پنج هزار تن میوه و تره بار در سه میدان بار مشهد به فروش می‌ رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان»
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است