Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان کرمان افزود: کرمان امکان تامین آب و زمین ندارد و معتقدیم این طرح به این شکل در کرمان قابل اجرا نیست.

وی تاکید کرد: اعتباری برای تامین آب طرح اقدام ملی مسکن تخصیص نیافته و این امر واقعیت وضع موجود است که باید در اجرای طرح مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تامین آب در کرمان با مشکل روبرو است اظهار داشت: توان تامین آب اراضی رضوان برای احداث طرح اقدام ملی مسکن را نداریم.

وی گفت: شهرک مطهری واقع در شهر کرمان کمبود آب دارد و اکنون با تانکر آبرسانی می شود و با وجود مشکل در امتیازات کنونی انتقال آب به نقطه ای دیگر مشکلات را افزایش می دهد.

آیت اللهی موسوی افزود: شهر کرمان یکهزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و توانایی تامین آب برای ساخت و ساز جدید وجود ندارد.

بیش از ۴۴ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن کرمان ثبت نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز گفت: تا امروز در مراحل مختلف ثبت نام، ۴۴ هزار و ۳۳۳ نفر در طرح اقدام ملی مسکن این استان ثبت نام کرده اند که ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر افرادی هستند که به وسیله آموزش و پرورش و وزارت دفاع به راه و شهرسازی معرفی شده اند.

علی حاجی زاده افزود: تعداد ۲۹ هزار و ۸۷۳ نفر از این تعداد مربوط به شمال و سه هزار و ۸۵۳ نفر مربوط به جنوب استان است و تا امروز ۱۱ هزار و ۵۲۳ نفر احراز شرایط شده و این فرایند همچنان در مرحله اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: در شیوه نامه ابلاغی اقدام ملی مسکن برای تعیین نوع واگذاری زمین به دلیل اینکه اراضی ۹۹ ساله، فروش اقساطی و مشارکتی صورت می گیرد، باید قیمت اراضی تعیین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: تاکنون برای طرح اقدام ملی ۲۱۴ هکتار اراضی دولتی اختصاص داده ایم که براساس تراکم شهرهای مختلف برای ۱۰ هزار و ۲۴۱ واحد است که اغلب به صورت کارگزاری به بنیاد مسکن واگذار می شود و این نهاد با قرارداد واگذاری به صورت گروه های یک یا دو نفره، یا مدیریت ساخت و انتخاب پیمانکار کار را انجام می دهد.

وی افزود: ۹ هکتار از اراضی اختصاص داده شده مربوط به شهر کرمان است و با وجو مشکل آب کرمان،مطالعات احداث شهر جدیدی در نزدیکی کرمان با دستور استاندار کرمان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و  مکاتبات آن به وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود.

در نشست امروز شورای مسکن استان کرمان اراضی پیشنهادی برای طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان به غیر از شهرستانهای کرمان و سیرجان با توجه به مشکل تامین آب تصویب شد.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن کرمان وزارت راه و شهرسازی استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن کرمان وزارت راه و شهرسازی استانداری کرمان طرح ملی اقدام مسکن کرمان وزارت راه و شهرسازی استانداری کرمان طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی استان کرمان تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی