Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با اشاره به جایگاه والای قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه گفت: لازم است سنت حسنه آموزش قرآن مجید به ویژه در اوقات فراغت، از بستر فضای مجازی استمرار یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، «ارسلان زارع» ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۸ تیر) در دیدار حجت الاسلام« مهدی اخوان صباغ » رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، قرآن را بزرگ‌ترین کتاب اخلاق، علم و تقوا و مهم‌ترین منبع برای هدایت بشر به سوی علم، معرفت و نجات حقیقی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: توسل و تمسک به آیات نورانی قرآن و درک حقایق نهفته در آن، سعادت واقعی بشر را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    استاندار گیلان به تأکید پیامبر اعظم، ائمه هدی و بزرگان دینی مبنی بر توجه و اهتمام بیش از پیش به قرآن و معارف قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ قرآن کریم و نیز انجام فعالیت‌ها در حوزه های مفهومی قرآنی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و در این راستا خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد توسعه و گسترش شکل‌گیری مجامع قرآنی در سراسر کشور و گیلان هستیم.     نماینده عالی دولت در گیلان به برگزاری مسابقات در سطح شهرستانی تا بین‌المللی قرآن در کشور و گیلان به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی در جهت آموزش، ترویج و تبلیغ با حضور و استقبال آحاد مردم اشاره کرد و گفت: نمونه بارز آن برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشت بود که با علاقه وافر مردم متدین و حمایت‌های صورت گرفته مجموعه دولت، مایه افتخار گیلانیان شد.     وی به جایگاه قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه دینی ما و ثبت‌نام فرزندان از سنین پایه در کلاس‌های آموزش قرآن به ویژه در ایام اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: با وجود کرونا و اهمیت فاصله گذاری اجتماعی، این سنت حسنه با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و اطلاع‌رسانی شایسته استمرار یابد.     زارع به مشارکت بالای تشکل‌های مردمی و موسسات قرآنی و جهادی گیلان در اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه و کمک به همنوعان در جریان شیوع کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: این ظرفیت‌های استانی نه فقط در مرکز استان بلکه در سطح شهرستانی هم وجود دارد که امیدوارم با استفاده از این بستر شاهد برگزاری مسابقات قرآنی به میزبانی گیلان در ایام ماه مبارک رمضان سال آینده باشیم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت آموزش قرآن فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن