Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در ادامه رویکردهای ضد ایرانی نهادهای آمریکایی و ترویج سیاست ایران‌هراسی در جهان، دادگاه فدرال واشنگتن بدون ارائه سند و مدرک مستدل ایران را به دست داشتن در انفجار «برج الخُبَر» واقع در عربستان سعودی به سال ۱۹۹۶، متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از «پی‌آر نیوزوایر»، دادستان شرکت حقوقی MM~LAW LLC روز سه‌شنبه خبر داد که این دادگاه با مقصر دانستن افراد حامی ایران در این حادثه، تهران را به پرداخت غرامت ۸۷۹ میلیون دلاری محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ بیست‌وپنجم ژوئن سال ۱۹۹۶ بود که یک کامیون بمب‌گذاری شده مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی واقع در شهر «الظهران» منفجر شد که بر اثر آن ۱۹ نظامی آمریکایی کشته و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این دادگاه مدعی است ایران دستورات مقتضی و بیش از ۲ تُن مواد منفجره را در اختیار عاملان حامی خود قرار داده تا با جاسازی در یک کامیون، آن را مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی منفجر کنند.

ادعای این دادگاه و شرکت حقوقی مذکور در منتسب کردن این حادثه به ایران در حالی است که در سال ۲۰۰۷ «ویلیام پِری» وزیر دفاع وقت آمریکا (در دولت بیل کلینتون) علناً اعلام کرد این انفجار، کار سازمان تروریستی «القاعده» بوده است.

 


محل استقرار نظامیان آمریکایی بعد از انفجار

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: پرونده قاچاق ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق نفت گاز به ارزش ۲۲۲ میلیون تومان در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.


وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۶۶۶ میلیون تومان جزای نقدی معادل سه برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم کرد.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: شعبه همچنین با توجه به بیشتر بودن ارزش خودرو از سوخت کشف شده، ۲۲۲ میلیون تومان، برابر ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.


محدصی نژاد افزود: مأموران نیروی انتظامی هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه تریلی، این محموله سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول