Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:30:44 GMT

گرد و خاک استان مرکزی را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۵۶۹۶

گرد و خاک استان مرکزی را فرا می‌گیرد

«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت با افزایش سرعت بادهای شرقی در مناطق مرکزی کشور، احتمال انتقال گرد و خاک به استان مرکزی دور از انتظار نیست و کیفیت هوا نامطلوب می‌شود.

وی بیان کرد: وضعیت کلی هوای استان مرکزی تا پایان هفته جاری، به صورت افزایش ابر در ساعات بعد از ظهر و ساعاتی از شب، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوا نیز در نقاط مختلف این استان در این مدت ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند و پس از آن تا اواسط هفته آینده دمای هوا در استان روند کاهشی دارد.

مرادی اظهار داشت: ساوه با بیشینه دمای ۳۵ و ۹ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

نخستین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر اراک احداث شد و پس از آن و با گسترش فعالیت‌ها در سال ۱۳۷۴  به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶  نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها وضعيت هوا استان مرکزی گرد و غبار سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا استان مرکزی گرد و غبار سازمان هواشناسی وضعيت هوا استان مرکزی گرد و غبار سازمان هواشناسی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۳۰ درجه را نشان می‌دهد که سه درجه بیشتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۵ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر یک متر بر ثانیه و چهار کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده