Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@04:39:33 GMT

اجاره یک واحد خانه برای دو خانواده ننگ است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۰۷۹

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در اخطار قانون اساسی در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصل ۳۱ قانون اساسی خطاب به رییس جمهور گفت: یکی از مومنان به من موضوعی را گفت که خبرنگاری هم در همان خصوص از من پرسید که به لحاظ ناتوانی افراد در پرداخت اجاره، دو خانواده یک واحد خانه را اجاره می‌کنند، بعد شرعی این موضوع چیست؟

وی افزود: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب رخ دادن چنین موضوعی خیلی ننگ است، دولت باید تدبیر خود را افزایش دهد و مسکن مناسب در اختیار نیازمندان و افرادی که امکان ساخت مسکن ندارند قرار دهد، وقتی مردم در رابطه با همه مسائل کشور در میدان هستند و به رهبری لبیک می‌گویند و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند باید به آن ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: این مملکت، مملکت رسول‌الله است، متأسفانه دولت با انجام کارهایی ضمن در تنگنا قرار دادن مردم آنها را به گناه می‌اندازد، قیمت اجاره مسکن به گونه‌ای است که دو بنگاه املاک در یک خیابان و یک کوچه برای یک مسکن قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌کنند، تا کجا باید شاهد قیمت حبابی باشیم؟در شان مردم جمهوری اسلامی ایران است که شاهد افزایش ۳ برابری قیمت مسکن به یکیاره باشند؟سکه افزایش قیمت بی رویه داشته، در این خصوص اکنون بیش از ۲۰ هزار جوان در زندان‌ها هستند، باید در مقابل شهدا پاسخگو باشیم، کشور ما کشور ۴ فصل است چرا بی مهری می شود؟همه ما روزی مواخذه خواهیم شد، این مجلس مجلسی جهادی و انقلابی است، در سال جهش تولید کارخانه ها تعطیل و نیروها تعدیل شدند، دولت باید پاسخگو باشد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که اداره جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به اخطار موسوی گفت: حضرتعالی و همکاران نگران وضعیت مسکن هستیم، دغدغه‌های شما درست است، اجاره خانه‌ها سر به فلک کشیده، وضعیت نابسامانی دارد و متأسفانه قانونی که باید بر اساس آن تمامی معاملات و مستغلات و اجاره‌ها ثبت می‌شد اجرا نشده است، اما در برخی موارد در فضای مجازی مطالبی مطرح می‌شود  که توسط مسئولان تکذیب می‌شود، مانند موضوع بحث دو خانواده در یک منزل.

وی افزود: پرداختن به این مباحث و مطرح کردن آن از تریبون رسمی شاید خیلی صحیح نباشد، چون وزیر مربوطه گفته با بررسی‌ها آن را تکذیب کرده، گزارش‌ها مستند است و باید در جای دیگری به آن رسیدگی کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح 8 هزار و 404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 10 هزار و 221 واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وی با اعلام این‌که  فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است. آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی 3.8 در سال 1399 به مثبت 4.8 در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن