Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@20:13:25 GMT

کمبود مرغ و برنج در سطح استان ایلام برطرف شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۰۹۷

کمبود مرغ و برنج در سطح استان ایلام برطرف شده است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: کمبود مرغ و برنج در سطح استان ایلام برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام،  «عزت الله عبدخانی» ظهر امروز(۱۸ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در یک مقطع زمانی، با کمبود مرغ در استان ایلام مواجه شده بودیم که عواملی مانند تامین نهاده دامی از گمرکات، حمل و نقل و همچنین اختلاف قیمت مرغ برای مصرف کنندگان در مقایسه با استان‌های همجوار، سبب شده بود که مرغدار تمایلی برای تحویل مرغ به کشتارگاه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با تدابیری که در ستاد تنظیم بازار اتخاذ گردید، این مشکل چند روزی است که برطرف گردیده و مطابق مصوبه تنظیم بازار کشور، مرغ با قیمت ۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده ، به مقدار کافی عرضه شده است.

 

عبدخانی در رابطه با قیمت برنج در سطح استان ایلام اظهار کرد: برنج به میزان کافی در فروشگاه‌های سراسر استان وجود دارد ، اما دارای اختلاف قیمتی است که طی یک ماه گذشته شاهد آن بودیم و دلیل آن نیز ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و نیمایی است.

 

وی تصریح کرد: در گذشته برنج وارداتی پاکستانی و هندی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شد، اما اکنون با ارز نیمایی که تحت تاثیر ارز آزاد است، وارد کشور می‌شود، لذا این موضوع سبب شده تا قیمت برنج از ۸۹ هزار تومان در هر کیلو، به بالای ۱۵۰ هزار تومان با فاکتور رسمی توزیع شود.

 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان ایلام اظهار کرد: دولت برای تعدیل قیمت‌ها، توزیع برنج یارانه‌ای با قیمت ۸۹ هزار تومان را در برنامه دارد که این توزیع در گذشته انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان گرامی خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه گران فروشی، موضوع را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند تا با متخلفان برخورد‌های لازم صورت گیرد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع برنج کشت برنج برنج استان ایلام هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

با فرا رسیدن اردیبهشت ماه کاشت نشا برنج در شالیزار‌های شمال کشور آغاز شده است. بهترین زمان برای کاشت برنج اردیبهشت ماه است و اغلب در شهریور ماه به بار می‌نشیند و آماده برداشت می‌شود.

این روز‌ها شالیزار‌های شمال کشور نمای زیبایی را به طبیعت بخشیده است. شهروند خبرنگار ما فیلمی از شالیزار‌های شهرستان بابل را به نمایش گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا دوم در شالیزار‌های روستای سنگرودپی بابل + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان