Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@17:36:11 GMT

شرایط لازم برای بازگشایی مرز چذابه فراهم شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۰۹۸

شرایط لازم برای بازگشایی مرز چذابه فراهم شده است

شریعتی از بازگشایی مرز شلمچه خبر داد و گفت: پیگیر بازگشایی مرز چذابه هستیم و شرایط لازم در این زمینه فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (چهارشنبه ۱۷ تیر) در حاشیه جلسه توسعه صادرات غیرنفتی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون به علت بیماری کرونا و موارد دیگر تجلیل از صادرکنندگان نمونه فراهم نبود که امروز همزمان با این جلسه به‌صورت مختصر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این جلسه صحبت‌ها و مشکلات صادرکنندگان را شنیدیم و بنا شد تلاش در جهت حل، رفع مشکلات و مسائل آنها گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و موضوعات صادرکنندگان شرایط اقتصادی کشور است که مشکلات جدی را پیش آورده تصریح کرد: این موضوع صادرات را رقابت‌پذیر کرده از این رو باید صادرکنندگان امیدوار باشند.

 

شریعتی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و سختی‌های این مسیر ابراز کرد: صادرکنندگان، در کشورهای مقصد با مشکل مواجه می‌شوند که این مشکلات باید رصد، دنبال و حل شود.

 

وی با بیان اینکه در این مدت با وجود بیماری کووید ۱۹ صادرات ما در استان لطمه جدی وارد نشده ادامه داد: پس از پیگیری‌های فراوان از طریق ریاست جمهوری و وزارت خارجه و همچنین پیگیری‌های خوزستان با استاندار بصره مرز شلمچه از امروز مرز باز و شرایط صادرات از این مرز فراهم شده است.

 

استاندار خوزستان در ادامه از پیگیری‌های جدی برای بازگشایی هرچه سریع‌تر مرز چذابه خبرداد و تاکید کرد: شرایط لازم برای این مساله فراهم شده و اعلام کردیم آمادگی تامین هر آنچه لازم باشد را داریم.

 

وی در پایان یاد آور شد: امیدواریم با بازگشایی مرز چذابه و محقق شدن شرایط لازم بتوانیم جبران عقب‌ماندگی صادرات غیرنفتی سال گذشته را در ماه‌های باقیمانده سال جبران کنیم.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازگشایی مرز شلمچه غلامرضا شریعتی صادرات غیرنفتی بازگشایی مرز شرایط لازم مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرزها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تجار و بازرگانان استان و سایر استان‌ها همواره درخواست ورود میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این دو مرز نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود، بیان کرد: درخواست‌های این تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت خوشبختانه موفق به کسب این مجوز برای مرز باشماق شدیم.

وی اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یک سری مشکلات زیرساختی مانند آزمایشگاه قرنطینه، ساختمان و نیروی متخصص وجود داشت که با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکلات و موانع حل شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام