Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون پرورش فکری همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، ۲۳ عنوان اثر جدید را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در سال «جهش تولید» و در شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان با انگیزه‌ای مضاعف برای کودکان و نوجوانان قلم می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، حاصل اندیشه و قلم نویسندگان ایران در روزهای پرتشویش و سخت کرونا به بار نشست است و شاهد آماده شدن 23 عنوان کتاب با موضوع‌های متنوع با چشم‌اندازی ویژه و نگاهی امیدوارانه به آینده‌ای روشن در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم.

این آثار به قلم نویسندگان نام‌آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان همچون مصطفی رحماندوست، زهره پریرخ، فرهاد حسن‌زاده، طاهره ایبد، زنده‌یاد سوسن طاقدیس، محمدرضا شمس، محمدرضا مرزوقی، مینو کریم‌زاده، سرور کتبی، مریم هاشم‌پور، علی خاکبازان، مجید عمیق و... است که با موضوع‌های متفاوت در قالب‌های شعر، داستان، کاردستی و مجموعه‌ علمی آماده‌ چاپ شده است.

در این میان مجموعه‌ی «آهای مواظب ما باشید!» در ارتباط با حیوانات در حال انقراض ایران که در قالب داستان‌هایی با عنوان‌های مختلف از جمله «آخرین زاغ بور دشت بزرگ»، «باورکن من لاک‌پشتم»، «بدو، بدو، بدو»، «بزرگ گوش کوچک»، «به من بگو سمندر»، «ترس... ترس... ترس»، «چه کسی نامه را به شیشه چسبانده بود»، «کی...؟ کو... و.؟» و «گوزن زرد» به چشم می‌خورد که با تصویرگری‌های متفاوتی از هنرمندان تصویرگر و مناسب برای گروه سنی 9+ آماده چاپ است.

همچنین مجموعه علمی «علوم عصر حجری» از دیگر کتاب‌هایی است که آماده انتشار شده است. بر همین اساس جلد دوم «دانشنامه محیط زیست» به قلم هنریک مجنونیان، بهرام حسن‌زاده‌کیابی و شکوه حاجی‌نصرالله برای گروه سنی 15+ (نوجوان) آماده شده است. یادآوری می‌شود این کتاب‌ها برای گروه‌های سنی 4+ (نوگام)، 9+ (نونهال)، 12+ (نونگاه) و 15+ (نوجوان) در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

منبع: دانا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

مهرداد صدقی نویسنده مجموعه کتاب های «آبنبات» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «آبنبات لیمویی» تا پیش از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: نسخه نهایی «آبنبات لیمویی» را اسفندماه سال گذشته به انتشارات سوره‌مهر تحویل دادم و در فرآیند انتشار قرار گرفته است.

وی افزود: در«آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجراهای محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند.

صدقی با اشاره به اینکه «آبنبات لیمویی» آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه داستان «آبنبات لیمویی» در روزگار کنونی می‌گذرد، فعلا قصد ندارم این مجموعه را ادامه دهم و می‌خواهم داستان‌نویسی را با ژانرهای دیگر ادامه دهم.

پیش از این، سه رمان طنز «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات نارگیلی» از این نویسنده توسط انتشارات سوره مهر عرضه شده است.

کد خبر 6087373 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • زیر تیغ
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها