Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:13:12 GMT

زنجیره شکر در سامانه تجارت داخلی ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۷۰۳۴

زنجیره شکر در سامانه تجارت داخلی ثبت می‌شود

بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده در کمیته تنظیم بازار شکر که با حضور محمدرضا کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار تشکیل جلسه داد، مقرر شده است فروش شکر نیز در شبکه توزیع و مصرف دارای مجوز مطابق با برنامه زمانی ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.

بر اساس این تصمیم که به تایید ستاد تنظیم بازار نیز رسیده است، عدم اقدام در این خصوص به معنی عرضه خارج از شبکه بوده و تخلف محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس دستگاه‌های نظارتی مکلف به برخورد با متخلفین در این حوزه شده‌اند.

به منظور تنظیم بازار شکر، شرکت بازرگانی دولتی ایران مکلف شد، نسبت به عرضه ۱۳۵ هزار تن شکر سفید با نرخ‌های مصوب اقدام کند. قیمت عرضه شکر سفید از محل ذخایر برای بخش خانوار ۶۳۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم، درب کارخانه و برای مصارف صنف و صنعت ۶۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم درب کارخانه تعیین و تصویب شد.

تعیین نرخ تحویل به مصرف کننده در بسته بندی یک کیلوگرمی با رعایت سقف قیمت سازمان حمایت، در اختیار کارگروه‌های تنظیم بازار استان‌ها خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت عرضه شکر وارداتی بخش خصوصی مطابق با ضوابط قیمت کالای وارداتی هیات تعیین و تثبیت قیمت، راسا توسط صاحب کالا احصا و پس از هماهنگی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و درج در سامانه ۱۲۴ لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سامانه تجارت پارسی خبر شکر تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟