Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیر کل «حزب‌الله لبنان» تاکید کرد که سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس در پیروزی محور مقاومت در لبنان و سوریه نقش مهمی داشته است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با شبکه خبری «العهد»، ‌ درباره نقش سردار شهید سلیمانی در کنار محور مقاومت در جنگ ۳۳روزه اسرائیل علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ گفت: تجاوز ژوئیه ۲۰۰۶ جنگ واقعی اسرائیل علیه لبنان بود که هدفش نابودی قطعی مقاومت اسلامی بود، اما الحمدالله هم نیروها مجهز بودند و آمادگی داشتند و هم رهبری خردمندامنه دبیرکل‌ حزب‌الله و همچنین حضور فرماندهان نظامی و جهادی مانند «عماد مغنیه» و دیگران، این توطئه را ناکام گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود که کمک‌های روزانه سردار سپهبد شهید سلیمانی هم در آن زمان حضور داشت. او از ترک لبنان آن‌هم در اوج نبردها و شدیدترین جنگ‌ها علیه این کشور امتناع کرد. حاج سلیمانی یکی از افرادی بود که به طور مستقیم در اتاق مرکزی عملیات حضور داشت که علاوه‌ بر پاسخگویی به نیازهای فوری و مهم، در برخی از نقشه‌ها و برنامه‌های نظامی برای مقابله با دشمن صهیونیستی و تحقق پیروزی، نظر می‌داد و راهنمایی می‌کرد.

شیخ قاسم اضافه کرد:‌ به دلیل حضور سردار شهید سلیمانی در اتاق عملیات نظامی علیه صهیونیستها، دیدارها محدود به کارهای جهادی بود. پس از آن، ‌ ما برای گرفتن مشورت با وی ملاقات کردیم و درباره چگونگی کمک به مردم و بهره‌برداری از نتایج جنگی که در آن لبنان پیروز شده بود، ‌ صحبت و رایزنی کردیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله درباره نقش سردار سپهبد شهید سلیمانی در کنار محور مقاومت در سوریه و به‌ ویژه در نبرد آزادسازی «الجرود» تا سال ۲۰۱۷ نیز گفت: دیگر مشخص بود که شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه است، در سال ۱۹۹۸ برای تصدی این پست انتخاب شده بود. منظور از نیروی قدس آماده‌سازی ارتش بیست‌ میلیونی برای آزادسازی بیت المقدس است. این ارتش متشکل از گروه‌هایی از نیروهای مقاومت است که در سراسر منطقه هستند؛ چه در فلسطین یا لبنان، عراق و یا سوریه. در نتیجه او مجهز شدن این نیروها، آمادگی و تمرین آن‌ها را در تمام نقاط منطقه پیگیری می‌کرد.

وی گفت: زمانی که شعله جنگ‌ها در سال۲۰۱۱ در سوریه روشن شد، طبیعی بود که شهید سردار سلیمانی خودش به طور مستقیم این پرونده را پیگیری کند. اولا به خاطر نجات سوریه از این جنگ ‌جهانی که علیه ای کشور به راه افتاده بود و دوم برای مقابله با گروه ترویستی «داعش» و جریان‌های تکفیری و سوم برای حمایت از نیروها، چه نیروهای عراقی یا افغانی یا پاکستانی یا ایرانی یا هر گروه دیگری که برای کمک به سوریه آمده بودند و همچنین ایستادن در کنار نیروهای حزب‌الله که در این کشور حضور داشتند.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد:‌ او [سردار شهید سلیمانی] فرمانده حقیقی همه نیروها در داخل سوریه به غیر از ارتش این کشور برای مقابله با چالش‌ها بود و در نهایت دستاورد را محقق کرد، ‌ دستاوردی که به خواست خداوند با نابودی داعش در این منطقه به عنوان یک دولت و قدرت بزرگ محقق شد. او همچنین برای نجات مردم و دولت سوریه سوریه از خطری که در آن گرفتار شده بودند و نیز آزادسازی مناطق اشغالی مختلف این کشور تلاش کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پاسخ به این سوال که وقتی نام سردار سلیمانی به میان می‌آید اولین چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند، چیست؟ گفت: اولین چیزی که هنگام یادآوری شهید و فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی به یاد می‌آورم، فروتنی و ارتباط او با اهل بیت علیهم السلام است.

وی ادامه داد، نوعی غرق شدن او در ولایت و رهبری امام خامنه‌ای حفظه الله و سپری کردن زندگی‌ خود در کنار مجاهدان در همه میدان‌های جنگی مطالب دیگری است که هنگام نام بردن از سردار سلیمانی در ذهن من خطور می کند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد، نکته مهمی که در شخصیت شهید سلیمانی وجود داشت این بود که او یک فرمانده نظامی و یک سیاستمدار بود؛ ‌یعنی نگاه راهبردی سیاسی داشت و علاوه‌ بر آن، نگاه راهبردی نظامی هم داشت. همین مسئله باعث شده بود که در ارزیابی مواضع و پیگیری‌هایش، نتیجه‌ای متفاوت از نتیجه نظامی مستقیم داشته باشد.

وی ادامه داد، شهید سلیمانی خود را به عنوان یک شخصیت استثنایی اثبات کرد. این امر در مراسم سوگواری او تجلی یافت، ‌ مراسمی که میلیون‌ها نفر از مردم سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند و این مسئله نشانگر تأثیر عمیق و فراوان شخصیت و اقدامات ایشان در آنِ واحد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیخ نعیم قاسم شهید سلیمانی داعش شیخ نعیم قاسم شهید سلیمانی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم