Web Analytics Made Easy - Statcounter

ازبکستان از خرید 15 دستگاه آمبولانس ویژه از چین برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «فرقت سنایف» رئیس بخش مطبوعاتی وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد این کشور برای جابجایی بیماران مبتلا به کرونا 15 دستگاه آمبولانس از چین خریداری کرده است.

آمبولانس‌ها مجهز به دفیبریلاتور، الکتروکاردیوگرام، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دارو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده وزارت بهداشت همچنین اظهار داشت: در سال‌های 2017 و 2018 میلادی نیز ازبکستان هزار و 500 دستگاه آمبولانس خریداری کرده است. در ماه ژانویه سال 2020 میلادی نیز اورژانس ‌بیمارستانی در شهر تاشکند 150 دستگاه آمبولانس‌های به‌روز «فورد»را دریافت کرده است.

چین بزرگ‌ترین همکار اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و چین در سال 2019 میلادی با 18.1 درصد افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 7 میلیارد و 600 میلیون دلار قرار گرفته است. حجم سرمایه‌گذاری‌ها و وام‌های چینی جذب شده به اقتصاد ازبکستان از سطح 8 میلیارد دلار فراتر رفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه‌گذاری چین در زمینه‌های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می‌کنند. 

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آمبولانس ازبکستان بهداشت کرونا انتقال بیمار دستگاه آمبولانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

محمد علیشاهی گفت: در حادثه نخست بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و سمند در بلوار «مجد» مشهد که صبح امروز رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حادثه دیگر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری آردی با سمند ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز در محور سرخس به «چاهک» رخ داد که این حادثه پنج مصدوم در پی داشت.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آیپد و آیفون تاشو سال آینده عرضه می‌شوند
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷