Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:20:24 GMT

مبادی تامین کالاهای اساسی کشور متنوع شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۷۳۱۳

مبادی تامین کالاهای اساسی کشور متنوع شود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در جنگ اقتصادی که ذخایر کالاهای اساسی جزو مهمات به شمار می‌روند باید در تامین، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی به دقت عمل کرد ضمن اینکه باید مبادی تامین کالاهای اساسی کشور متنوع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،  حسین مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت تنوع بخشی به مبادی تامین کالاهای اساسی و انتقال آن به منطقه افزود: در این حوزه باید تنوع لازم را در حوزه فروشندگان کالاهای اساسی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت  با بیان اینکه نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در بانک مرکزی مستقر شده تا بتوان به موقع ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و نهاده های مورد نیاز تولید را تامین کرد، افزود: درحوزه حفظ ذخایر کالاهای اساسی نیز دولت بر اساس یک استراتژی مشخص پیش خواهد رفت و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، هیچ خللی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم در بازار صورت نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت فرآیندها و روند توزیع کالاهای اساسی در قالب سامانه‌ها اظهارداشت: دولت مراقبت لازم را در حوزه توزیع کالاهای اساسی صورت خواهد داد تا این کالاها به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

 مدرس خیابانی اظهار داشت:  الکترونیکی کردن سامانه توزیع باید در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گیرد؛ این در حالی است که این شرکت باید در حوزه اجرای طرح‌های توسعه‌ای فعال شده و باید برای کلنگ زنی و بهره برداری آن در قالب پویش ملی "تولید، تداوم امید" وزارت صنعت، معدن و تجارت که به منظور بهره برداری از 200 طرح پیشران و بزرگ ملی به ارزش 170 هزار میلیارد تومان اجرایی خواهد شد، برنامه ریزی کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه علاوه بر اینکه چرخه تولید کشور نه تنها متوقف نشده، بلکه طرحهای توسعه ای نیز در حال انجام است، گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران با ذخایر راهبردی خود، لیست تاخیر تامین کالاها را به صفر رسانده است، این در حالی است که باید همواره در راستای به روز رسانی این ذخایر عمل شده و آن را تقویت کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی کالاهای اساسی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین کالاهای کالاهای اساسی معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان