Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: اهمیت ادبیات کودک و نوجوان تا آن جا است که هیچ کدام از انواع ادبی در دوران معاصر به اندازه ادبیات کودک و نوجوان سازنده نبوده، چراکه نسل‌های آینده را به داشته‌های معنوی و ارزشمند سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تصریح کرد: می‌توان استان فارس را با داشته‌های معنوی و تربیتی ویژه خود، از خاستگاه‌های ادبیات کودک و نوجوان کشور برشمرد که این نوع ادبیات از سعدی بزرگ تا به امروز که بهترین نویسنده‌های کودک و نوجوان از جمله احمد اکبرپور، فرهاد حسن‌زاده، محمدرضا سرشار (رهگذر) و رضا شیرازی از آن برخاسته‌اند به رشد و نمو این دیار در زمینه ادبیات کودک و نوجوان تبدیل شده اند که از افتخارات ایران ‌زمین هستند.

سهرابی ادامه داد: سعدی را پدر ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات تربیتی و پرورشی ایران دانست، ادبیاتی که چندین سده، در سوادآموزی و پرورش کودکان و نوجوانان تأثیر مستقیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: یکی از پویاترین مراکز ادبیات کودک و نوجوان، دانشکده زبان و ادبیات فارسی است که عالمانه موضوعات ادبیات کودک و نوجوان را با دانشجویان و علاقمندان این حوزه دنبال می‌کنند.

او، اضافه کرد:گاه می‌توان فرهنگ‌سازی نسلی را بیش و پیش از مدرسه در ادبیات برآمده از نوشتارهای داستانی دانست، چرا که این ادبیات حتی اگر مستقیم به دست کودکان و نوجوانان نرسد، از راه‌های گوناگون به درون آنان راه می‌یابد.

سهرابی با اشاره به فضای مجازی اظهار کرد: امروزه فضای مجازی به درون افراد راه یافته و این ورود در نسل کودک و نوجوان ما بیش از سایر نسل‌ها است که از این رو باید ادبیات کودک و نوجوان را در قالب‌های گوناگون در این فضا به کودکان و نوجوانان ارائه کنیم.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد ادبیات کودک و نوجوان فضای م ادبیات کودک و نوجوان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان

تعداد بازدید : 8 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان، به ستایش از زبان فارسی پرداخته و ادبیات و زبان فارسی را بسیار بالاتر از دیگر زبان ها می داند.

دیگر خبرها

  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها