Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن مروی روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار زوج به مراکز یاد شده مراجعه کردند که علت مراجعه در سه هزار و ۱۰۱ زوج اعتیاد، ۲ هزار و ۲۶۰ زوج خیانت و هزار و ۹۰۶ زوج نیز عدم مسوولیت پذیری طرفین عنوان شده است.

وی ادامه داد: هر چند مهمترین دلایل طلاق سه مورد یاد شده است اما باید توجه داشت مسائل اجتماعی تک بعدی نیست و در کنار این موارد مشکلات اقتصادی نیز مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بهزیستی مشهد به افزایش آسیب‌های اجتماعی و مداخلات مشاوره‌ای در چهار ماه شیوع کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حضور بیش از حد اعضای خانواده در کنار هم یکی از دلایل ایجاد این خشونت‌ها و آسیب‌ها بوده است.

طلاق تحت تاثیر کرونا

وی افزود: تحت تاثیر قرار گرفتن شغل شوهر و بیکاری وی در دوران شیوع کرونا از دیگر دلایل عمده بروز آسیب‌های یاد شده و طلاق است و نبود مهارت‌های لازم برای گفت و گو و فرزندپروری و ارتباط با فرزندان دیگر عامل وقوع آسیب‌های یاد شده ذکر شده است.

مروی، راهبرد بهزیستی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی را کنترل آنها دانست و ادامه داد: در راستای مواجهه با طلاق این نهاد سالانه به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در مشهد آموزش مهارت‌های زندگی ارائه می‌دهد که با توجه به جمعیت ۳.۵ میلیون نفری این شهرستان این میزان آموزش کافی نیست لذا در برنامه مشترک با شهرداری مشهد مقرر شده است این رقم را هشت برابر کرده و به ۱۰۰ هزار نفر در سال برسانیم.

وی با اشاره به آمار فزاینده طلاق و رشد این پدیده در مشهد گفت: سالانه ۹ هزار زن به خاطر طلاق به تعداد زنان سرپرست خانوار این کلانشهر افزوده می‌شود که باید برای آموزش آنان و فراگیری مهارت‌های زندگی برنامه ریزی نمود.

رییس اداره بهزیستی مشهد چالش اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان را مربوط به حاشیه شهر با ۱.۲ میلیون نفر جمعیت عنوان کرد.

استادیار دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: در دهه ۸۰ شمار حاشیه نشین‌ها در مشهد ۳۰۰ هزار نفر بود که اکنون به ۱.۲ میلیون نفر رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

محمد رحیم رهنما افزود: تداوم رشد جمعیت حاشیه شهر به تبدیل شدن این منطقه به محدوده‌ای مجزا با شرایط خاص و جدا از سایر نقاط شهر منجر شده و ارزش‌ها و ساختارها در این محدوده آن را از سایر نقاط جدا کرده که امنیت کلانشهر مشهد را نیز به خطر می‌اندازد.

عدم آموزش مناسب مهارت‌های زندگی

رییس شورای شهرستان مشهد نیز به گذار تاریخی جامعه ایران از ساختار سنتی به مدرن اشاره کرد و گفت: امروز خانواده‌های چند هسته‌ای سنتی به خانواده‌های تک هسته‌ای کنونی تبدیل شده و مهارت آموزی فرزندان و مسوولیت پذیری فرزندان با این الگو مفقود شده است.

شهناز رمارم افزود: آموزش‌های یاد شده که پیشتر توسط پدران و مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انجام می‌شد اکنون توسط نهادهای آموزشی رسمی به درستی انجام نمی‌شود لذا با فقدان این مهارت‌ها شاهد روند رو به رشد طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: راه حل مقابله و کنترل آسیب‌های اجتماعی بازگشت به آموزش و تقویت نهاد رسمی متولی آموزش است، ‌نهادهای متولی آموزش مانند حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت موازی در حوزه آموزش فعالیت دارند و این روند برای فرزندان ما و آحاد جامعه ثمربخش نخواهد یود.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: به فیزیک و کالبد شهر و ارائه آب و برق و خدمات توجه شده است ولی به آموزش و محتوای شهر توجه نشده است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد حوزه علميه مشهد طلاق شهناز رمارم سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد حوزه علميه مشهد طلاق سازمان تبلیغات اسلامی شهرداری مشهد حوزه علميه مشهد طلاق سازمان تبلیغات اسلامی آسیب های اجتماعی مهارت ها آسیب ها یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان، امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای یک نسل است.

رییس جمهور با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان و خانواده‌های گرامی دارند؛ بر همین اساس آموزش و پرورش برای ما، مساله اول کشور است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، اظهار کرد: یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرسه مرکز ایجاد امید در جامعه است، گفت: حوادث روزگار به گونه‌ای است که شاید مسایلی برای دانش آموزان ایجاد شود که باید معلمان تلاش کنند گره‌های ذهنی دانش‌آموزان را باز کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091929

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان