Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در شورای مدیران این شرکت با اشاره به اینکه طرح‌های پیشران در چهار زنجیره متانول، پروپیلن، اتیلن و بنزن در صنعت پتروشیمی اجرا و با این کار، چند هدف به‌طور همزمان محقق می‌شود، اظهار کرد: در این مسیر با توجه به وجود مازاد متانول در کشور و با هدف تحقق زنجیره ارزش، تولید پروپیلن از متانول در افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این کار با یک تیر چند هدف شامل مدیریت عرضه متانول مازاد، تولید پروپیلن از متانول با ارزش افزوده بالاتر، تأمین نیاز داخل به این محصول با ارزش و همچنین استفاده از دانش‌فنی بومی شده در کشور محقق می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه امروز برند شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال شکوفایی و احیاست و این شرکت با تدبیر، انرژی بخشی، صلابت و جدیت در همه عرصه‌ها حضوری موفق دارد، گفت: این شرکت امروز در برنامه‌های توسعه‌ای صنعت نفت حضور قدرتمند دارد و نقش‌آفرین و تأثیرگذار است.

محمدی به بهره‌برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: پتروشیمی میاندوآب در هفته‌های پیش افتتاح شد و ۱۶ طرح دیگر در برنامه بهره‌برداری قرار دارد که غالب این طرح‌ها در سال جاری و ۳ یا ۴ طرح دیگر نیز به دلیل تاخیر‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، احتمالا در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و به این ترتیب ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران به ۹۰ میلیون تن می‌رسد.

وی امسال را سال طلایی صنعت پتروشیمی و تکرار نشدنی در تاریخ این صنعت دانست و افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸ در مجموع ۱۶ طرح با ظرفیت حدود ۱۰ میلیون تن در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری رسید و امسال شاهد تولیدی شدن ۱۷ طرح با ظرفیت حدود ۲۵ میلیون تن هستیم که مصداق واقعی جهش در صنعت پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: تولیدی شدن پتروشیمی هگمتانه در پاییز امسال یک دستاورد مهم و ارزشمند است، این طرح حدود ۱۰ سال متوقف بود و سال گذشته با تلاش‌های بسیار توانستیم روند تکمیل این طرح را که تولید کننده PVC گرید پزشکی است دوباره آغاز کنیم که به‌زودی این محصول مهم به سبد محصولات پتروشیمی کشور افزوده می‌شود. همچنین طرح پتروناد نیز که تولید کننده آمین (MDEA) است و در پالایشگاه‌های گاز کاربرد دارد در ماهشهر در حال ساخت است و تا سال ۱۴۰۳ عملیاتی می‌شود و نیاز‌های داخلی را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متانول صنعت پتروشیمی صنعت پتروشیمی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳