Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@02:30:21 GMT

برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی؛ فردا ۹ صبح

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۰۸۴

برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی؛ فردا ۹ صبح

ساعت24- آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، رأس ساعت ۹ صبح فردا، جمعه بیستم تیرماه در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود.

در دستورالعمل آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آمده است که تمام دانش آموزان پایه نهم در صورت داشتن معدل بالای ۱۷ مجاز به شرکت در این آزمون هستند و رقابت علمی در آزمون بین دانش آموزان هر منطقه خواهد بود و هر منطقه می‌تواند نسبت به تعیین شرایط خاص در محدوده جغرافیایی خود اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به صورت دقیقتر می توان گفت که پذیرش دانش‌آموزان در آزمون ورودی براساس میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی ۵۰ درصد نمره آزمون ورودی و ۵۰ درصد معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم خواهد بود.

شرط محاسبه ۵۰ درصد معدل کتبی برای پذیرش دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی داشتن حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم(معدل نمرات خردادماه پایه نهم بدون اعمال نمرات تکوینی) در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ است.

هر داوطلب می‌تواند صرفاً در یک‌رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک و ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.

سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به شیوه چهارگزینه‌ای (فقط با یک پاسخ صحیح) از محتوای کتاب‌های درسی پایه نهم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ طرح خواهد شد و به ازای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی برای داوطلب درنظر گرفته می‌شود. برای سؤالات بدون پاسخ نمره‌ای درنظر گرفته نمی‌شود.

اداره کل آموزش و پرورش استان باید حداکثر ظرف مدت دو هفته بعد از برگزاری آزمون نسبت به اعلام نتایج پذیرفته شدگان اصلی اقدام کند.

فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان به منظور انجام فرآیند ثبت‌نام در مدارس نمونه‌دولتی باید به تفکیک مدارس شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره داوطلبی، کد ملی، نام مدرسه دوره اول متوسطه محل تحصیل، نام مدرسه دوره دوم متوسطه یا هنرستان فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی مورد تقاضا، معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم، نمره آزمون و نمره تراز شده کل و سهمیه دانش‌آموزان تهیه و پس از تایید اداره کل آموزش و پرورش استان جهت ارائه به مدیران مدارس به مناطق تحویل شود.

پس از اتمام مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان اصلی در صورت عدم تکمیل کلاس‌ها فهرست ذخیره توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تهیه و اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آموزش و پرورش ثبت نام مدارس مدارس نمونه دولتی آزمون ورودی دانش آموزان معدل کتبی پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از برگزاری کارگاه‌های هویت و رفتار در مدارس استان مرکزی اظهار کرد: دانش‌آموزان گروه سنی کودک و نوجوان برای جذب تعالیم تربیتی، اخلاقی و مراقبتی انعطاف پذیر بوده و اگر به شکلی صحیح تربیت شوند، از گزند آسیب‌های نهفته در جامعه، مصون می‌مانند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های هویت و رفتار در مدارس استان مرکزی گفت: پیشگیری سطح یک، کارآمدترین سطح است و دوره هویت و رفتار به طور مستمر در مدارس استان مرکزی برگزار می‌شود.

خیرمند گفت: مدارس به عنوان محلی که کودکان و نوجوانان بخش عمده‌ای از زمان مفید روز خود را در آن می‌گذرانند، پایگاهی مناسب برای ارائه تعالیم تربیتی، رفتاری و خودشناسی است.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با درک اهمیت موضوع، در اقدامی ابتکاری و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان مبادرت به برگزاری دوره‌های خودآگاهی برای دانش‌آموزان کرد.

خیرمند دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و افزود: هرگونه برنامه‌ریزی در راستای تربیت صحیح شخصیت آن دانش‌آموزان، جامعه‌ای پویا و غنی از ارزش‌ها را برایمان به ارمغان می‌آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های خودآگاهی برای دانش‌آموزان تحت عنوان هور، اقدامی بود که این معاونت از دو سال گذشته پیشبرد آن را دنبال کرده و در بدو امر اقدام به تربیت مربیان آموزشی از میان مشاورین معرفی شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش کرد که تاکنون بالغ بر ۱۷۰ مربی برای تدریس به دانش‌آموزان تربیت شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، دوره‌های هویت و رفتار را مبتنی بر آگاهی‌بخشی و تربیت برای دانش‌آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم دنبال کردیم که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، بازخوردهای خوبی را از خود دانش آموزان، مربیان و عوامل اجرایی مدارس دریافت کردیم.

خیرمند بیان کرد: کارآمدی این دوره در گرو استمرار آن است که مطابق هماهنگی صورت گرفته، به دنبال تداوم در برگزاری این کارگاه‌ها هستیم و به طور حتم سال آینده با تربیت مربیان آقا، اجرای این طرح برای مدارس پسرانه را نیز دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 6100669

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری آزمون نهایی دانش آموزان
  • ۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند
  • سوالات مهم داوطلبان کنکور درباره سابقه‌ تحصیلی و ترمیم نمره + پاسخ
  • پاسخ به ۲۰ سوال کلیدی کنکوری ها درباره ایجاد سابقه‌تحصیلی و ترمیم نمره
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه