Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:11:56 GMT

۳۸ خانه هلال در استان اردبیل راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۱۰۱

۳۸ خانه هلال در استان اردبیل راه‌اندازی شد

رامین معبودی روز پنجشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: امسال با هدف تربیت نیرو، سازماندهی بیشتر ، امدادرسانی بهتر و کاهش فاصله ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر به آسیب‌دیدگان حوادث در زمان وقوع بحران‌ها و بلایای طبیعی تا محل وقوع حادثه خانه‌های هلال افزایش خواهد یافت.

وی هدف از راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی بویژه مراکز دهستان‌ها و روستاهای پرجمعیت استان را تامین و دپوی لوازم موردنیاز مردم در زمان وقوع بحران در محل همراه با دسترسی مردم به خدمات امدادی ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با اشاره به این که شعار "هر خانواده یک امدادگر" تنها با آموزش به اقشار مختلف جامعه محقق می‌شود، افزود: آموزش دوره‌های مختلف توسط جمعیت هلال احمر استان برنامه‌ریزی شده و در طول سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش در محلات، روستاها، مراکز شهر، ادارات، مراکز نظامی و آموزشی نیز از برنامه‌ریزی‌های اصلی جمعیت می‌باشد زیرا بر این باور هستیم که آموزش می‌تواند سطح آگاهی‌ها را بالا برده و در زمینه خودامدادی و کاهش خسارات در زمان بحران مثمرثمر باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تشریح کرد: هر نهاد و هر منطقه‌ای نیاز به آموزش امدادی داشته باشد، جمعیت هلال احمر برای ارائه دوره‌های آموزشی آمادگی دارد.

امام جمعه خلخال نیز در این نشست گفت: مردم به جمعیت هلال احمر اعتماد و اعتقاد دارند.

حجت‌الاسلام کریم اسدی با بیان این که ارائه خدمت در تسکین آلام بشری در جمعیت هلال احمر باقیات‌ صالحات و صدقه جاری است، افزود: خدمت در جمعیت هلال احمر توفیق الهی است و انسان باید زمینه‌های توفیق را خودش ایجاد کند.

وی اظهارداشت: شهرستان خلخال حادثه‌خیز است و جمعیت هلال احمر در همه حوادث یاریگر مردم بوده و این رفتار و خدمت‌رسانی قابل تقدیر می‌باشد.

حجت‌الاسلام سیدعلی فاطمی‌نیا ، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: جمعیت هلال احمر هر جا صدای کمک خواهی هموطنان را شنیده، آستین همت بالا زده و به مردم خدمت کرده است.

وی ادامه داد: نقش جمعیت هلال احمر در کنترل بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پررنگ و تاثیرگذار بوده و غسل و کفن کردن اموات کرونایی نیز توسط طلاب جهادی برغم خطرات ناشی از انجام این کار خطیر انجام می‌شود.  

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی بشمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی بر جای می‌گذارد.

برچسب‌ها پروژه ساختمانی اردبیل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پروژه ساختمانی اردبیل سازمان امداد و نجات هلال احمر پروژه ساختمانی اردبیل سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند