Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد خادم در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مدت‌ها است عشایر استان سمنان سرشماری نشده و می‌بایست این کار صورت پذیرد تا بتوانیم در زمینه اعتبارات و تخصیص و تجهیز امکانات و.... اقدام بهتری کنیم، بیان کرد: این استان بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر عشایر در سه هزار و ۱۸۱ خانوار است.

وی افزود: نبود اطلاعات درست سرشماری از خانوار عشایر متأسفانه معضلاتی را برای این قشر پدید آورده که یکی از آن‌ها اختصاص سهمیه نفت به جمعیت توسط شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی است که در فقدان اطلاعات معمولاً سهمیه خوبی به عشایر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید سهمیه آزاد

مدیرکل امور عشایری استان سمنان دومین معضل نبود اطلاعات سرشماری را کمبود و عدم تخصیص اعتبارات ملی دانست و ابراز کرد: حمایت از تولید در بین عشایر نیازمند به اعتبارات و همچنین دانستن اطلاعات متناسب با زندگی عشایر است.

خادم با بیان اینکه عشایر سالانه نزدیک به ۱۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز استان سمنان را تأمین می‌کنند، گفت: نقش این جمعیت در بیش از ۷۰ طایفه و منطقه استان، به خصوص در حوزه اقتصادی نقشی ویژه و بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که عدم شمارش درست عشایر برایشان پدید آورده سهمیه آرد است، گفت: برخی عشایر مجبور به خریدن سهمیه آزاد هستند زیرا غله به تناسب آمار قدیم به این عشایر آرد می‌دهد.

کد خبر 4969621

منبع: مهر

کلیدواژه: امور عشایری استان سمنان عشایر امور عشایری سمنان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان دهه کرامت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) تصویری از کادوی دانش آموزان عشایر به معلمشان

این عکس با این نوشته «شاید براتون جالب باشه بدونید معلمای عشایر برا روز معلم، چی هدیه میگیرن» در شبکه اجتماعی ایکس و توییتر جزو پربازدید‌ها قرار گرفت.

منبع: برترین ها

 

دیگر خبرها

  • مشکل تازه برای پرسپولیس؛ مدارک پزشکی ارائه کنید!
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • رفع مشکل اسکان عشایر کوچ‌نشین سملقان با پیگیری دستگاه قضایی
  • (تصویر) تصویری از کادوی دانش آموزان عشایر به معلمشان
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • کوچ ییلاقی عشایر زاگرس
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • (تصاویر) کوچ ییلاقی عشایر
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت