Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر مخالفت این کمیسیون با بازگشت نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه بغداد و اربیل، تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که این کمیسیون با بازگشت نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه در دیالی مخالف است.

العزاوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که اوضاع در مناطق مورد مناقشه در دیالی اعم از خانقین یا بقیه شهرها امن و باثبات است و بازگشت نیروهای پیشمرگه به این مناطق واقعا دشوار است و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: توصیه عصائب اهل الحق به الکاظمی درباره وضعیت کرکوک ماجرای تصمیم بازگشت نیروهای پیشمرگه به کرکوک چیست؟

او افزود که دیدگاه ما حمایت از مراکزی برای هماهنگی امنیتی با محوریت تأمین امنیت مناطق مرزی واقع در حد فاصل بین دیالی و سلیمانیه است نه مستقر کردن نیروهای جدید در هر شهری.

العزاوی همچنین گفت که این موضوع واقعا حساس است و بایستی بر اساس دیدگاه جامع به دور از هر گونه مشکلات سیاسی با آن برخورد کرد.

طبق ماده ۱۴۰ قانون اساسی استان دیالی مشتمل بر چهار شهر مورد مناقشه است که خانقین و نواحی مرتبط با آن را دربر می‌گیرد.

دو روز پیش نیز انتشار خبر موافقت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح با بازگشت نیروهای پیشمرگه به استان کرکوک، که از سال ۲۰۱۷ مسئولیت پرونده امنیتی آن به دولت مرکزی بازگشته بود،  موجی از نارضایتی میان ساکنان عرب و ترکمانی این استان ایجاد کرد.

نمایندگان عرب و ترکمانی در استان کرکوک عراق، طی بیانیه‌ای مشترک، به موافقت مصطفی الکاظمی با بازگشت نیروهای پیشمرگه به این استان انتقاد کردند و این تصمیم را غیرقانونی و از بین برنده دستاوردهای عملیات برقراری امنیت در کرکوک اعلام کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم پارلمان عراق نیروهای پیشمرگه مصطفی الکاظمی اربیل بازگشت نیروهای پیشمرگه مورد مناقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، فاطمه زارع اظهار داشت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آن‌ها اقدام و قراراست با حفر چاه های متعدد و سایر راهکارها رفع گردد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و‌ برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماندهای مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

 

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان