Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کرونا بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و فروش محصولات مختلف کشاورزی تاثیر گذاشته است.

غلامرضا قوسی، امروز پنج شنبه 19 تیر به رسانه‌های گروهی گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۷۲۶ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان مربوط به محصول زرشک است که سالانه ۲۱ هزار تن محصول از این باغات برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: سالانه 6600 تن محصول زرشک در استان بسته‌بندی و 2770 تن فرآوری می‌شود که به نسبت میزان برداشت محصول، رقم بسیار پایینی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سالانه کمتر از دو درصد زرشک خراسان جنوبی صادر و بیشتر محصول زرشک در داخل کشور مصرف می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف آن کاهش یافته است.

قوسی گفت: با اجرای سیاست‌های جهش تولید در سال جاری، رشد ۱۵ درصدی تولیدات بخش کشاورزی استان نسبت به سال گذشته هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب جهش تولید، امسال ۱۳۲ هزار تن به تولیدات بخش کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سنوات گذشته متوسط رشد افزایش تولیدات کشاورزی استان معادل ۲.۵ درصد بوده و متوسط قیمت هر کیلوگرم محصول کشاورزی در سال جاری ۱۳۵ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

قوسی ادامه داد: با افزایش تولید ۱۳۲ هزار تن تولید در سال جهش تولید، ارزش تولیدات این بخش نیز به ۱۷ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال نسبت به درآمد حاصله سال قبل افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان تولید محصولات باغی استان طی سال گذشته ۱۱۴ هزار تن بود که بر اساس برنامه ششم توسعه به ۱۳۹ هزار تن و برنامه جهش تولید تا ۱۶۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین محصولات زراعی استان از ۵۴۰ هزار تن در سال گذشته در قالب هدف‌گذاری جهش تولید به ۵۸۰ هزار تن خواهد رسید.

قوسی بیان کرد: افزایش محصولات تولیدی حوزه دام و طیور از ۲۱۱ هزار به ۲۳۵ هزار تن، تولیدات گلخانه‌ای از ۱۳ هزار به ۳۵ هزار تن نیز در سال جهش تولید پیش‌بینی شده است.  

وی یادآور شد: در مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان از ۸۷۹ هزار تن در سال قبل به ۸۸۶ هزار تن در برنامه ششم توسعه و یک میلیون و ۱۱ هزار تن در سال جهش تولید پیش‌بینی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برش شهرستانی برنامه ارائه شده بر مبنای شاخص‌های بخش کشاورزی تنظیم و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشاورزی منطقه خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی کشاورزی استان بخش کشاورزی هزار تن جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در یازدهمین کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ استان ۶۶ طرح با ۷۷.۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته وی در مجموع یک هزار و ۳۰۹ طرح در کمیته استانی به ارزش دو هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۸ طرح تا کنون به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است، بیان داشت: تا کنون به ۵۳۴ طرح بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۹۵ طرح از سوی بانک‌های عامل برگشت خورده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تسهیلات تخصیصی تا کنون جذب شده است، عنوان کرد: مجموع تسهیلات تخصیصی تا کنون یک هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

ذاکریان بیان داشت: ۱۳۲ میلیارد تومان از تسهیلات نیز در دست پرداخت است.

به گفته وی خراسان جنوبی در رتبه چهارم پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشور قرار دارد.

کد خبر 6088760

دیگر خبرها

  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید