Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود عباس زاده پزشک تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد حواشی مثبت شدن تست کرونای بازیکنان لیگ برتری، اظهار داشت: ما قبل از بازی با تیم فولاد خوزستان از تمامی بازیکنان تست کرونا گرفتیم. خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از افراد تیم، علائم ابتلا به این بیماری را نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنان تیم استقلال تهران علائم این بیماری را داشتند.

او ادامه داد: طبق شیوه نامه بهداشتی اعلام شده تیم‌ها هر ۱۰ روز یکبار باید تست بدهند. گرفتن آزمایش کرونا اصلا راحت نیست و بازیکنان هنگام تست گیری اذیت می‌شوند. اکنون طبق قانون وزارت بهداشت به دلیل کمبود کیت ها، تنها از افراد بالای ۶۰ سال و اشخاصی که دارای علائم هستند، تست PCR گرفته می‌شود.

نوشتن شیوه نامه بهداشتی آسان، اما اجرای آن سخت است

عباس زاده در خصوص گرفتن تست مجدد از بازیکنان کرونایی استقلال و فولاد، عنوان کرد: من در روز‌های اول، این موضوع را گفتم که نوشتن شیوه نامه بهداشتی آسان، اما اجرای آن سخت است. در روز‌های ابتدایی به زهره هراتیان (رئیس ایفمارک) و پورسعید (عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش) ایراد‌های این پروتکل را گفتم.

او افزود: در ایران بستر مناسب برای اجرای این شیوه نامه بهداشتی مهیا نبود و با ایراد‌های موجود امکان اجرای آن به درستی وجود نداشت. به طور مثال در هتل محل برگزاری بازی باید فلان موارد رعایت شود، در حالی که شهر مسجدسلیمان با آن قدمت فوتبالی هتل ندارد. به طور طبیعی نمی‌توان همانند کشور‌های آلمان و قطر مسابقات را بدون مشکل برگزار کرد.

ما در اوج بیماری کرونا به شهر‌های اهواز و مسجدسلیمان سفر کردیم

او اضافه کرد: قبلا گفته شده بود که در شهر‌های قرمز مسابقات فوتبال برگزار نخواهد شد، اما به آن عمل نشد و ما در اوج کرونا به شهر‌های اهواز و مسجدسلیمان سفر کردیم. فرانسه قهرمان جهان و بلژیک تیم سوم دنیا لیگ‌های خود را تعطیل کردند. قطر چرا لیگ ستارگان را تعطیل نکرد، زیرا کمپ‌های مختلف دارد. بازیکن بعد از بازی تست می‌دهد و دوباره به کمپ بر می‌گردد. ما اگر امروز از بازیکنان تست گرفتیم و همه منفی شدند، از کجا معلوم است که فردا جواب آزمایش آن‌ها مثبت نشود.

پزشک ماشین سازی بیان کرد: جواب آزمایش کرونا حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد با خطا مواجه است. بهترین زمان انجام تست طبق دستورالعملی که بیمارستان مسیح دانشوری داده، ۳ الی ۸ روز پس از بروز اولین علامت است. حالا در فردی که علائم ندارد چگونه این زمان مشخص می‌شود؟ شاید ۱۴ روز این علائم نهفته باشد. موضوع کاملا پیچیده است و این شیوه نامه با زیرساخت‌های فوتبال ایران سازگار نیست.

ایراد‌های شیوه نامه بهداشتی را به صورت کتبی برای ایفمارک ارسال کرده ام

عباس زاده گفت: من ایراد‌های زیادی به این دستورالعمل گرفتم و برای هراتیان نامه نوشته و آن‌ها را مطرح کردم. به عنوان مثال نحوه جا به جا شدن در شهر‌ها مشکل دارد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمین مسابقه غیر ممکن است و بسیاری از موارد دیگر که همه را برای کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ارسال کرده ام.

او ادامه داد: خیلی از باشگاه‌ها به دلیل مشکلات مالی و هزینه‌های زیاد، قادر به انجام این تست‌ها نیستند. خوشبختانه ما مالک خوبی داریم و محمدرضا زنوزی برای سفر‌ها پرواز اختصاصی هماهنگ می‌کند، همچنین برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۲ اتوبوس داریم. این موارد در لیگ قطر هم اجرا می‌شود، اما تمام باشگاه‌ها باید آن را رعایت کنند. زنوزی در این وضعیت اقتصادی نامناسب به خوبی مشکلات را مدیریت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال ماشین سازی ویروس کرونا لیگ برتر فوتبال شیوه نامه بهداشتی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیت
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»