Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@22:14:40 GMT

اجرای طرح یاری گران زندگی توسط کانون مصباح پیروز

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۸۳۳

اجرای طرح یاری گران زندگی توسط کانون مصباح پیروز

امینی گفت: طرح یاری گران زندگی که همت کانون فرهنگی هنری مساجد و با هدف پیشگیری ار آسیبهای اجتماعی به ویژه مواد مخدر اجرا می شود توسط کانون مصباح ملایر اجرا می شود.

«زهرا امینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر  گفت: کانون مصباح روستای پیروز فعالیت خود را به صورت غیر رسمی از سال 1385 شروع کرد و در سال 1387   مجوز کانون مسجد را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون فرهنگی ، هنری  مصباح روستای پیروز ملایر با اشاره به فعالیت ها ی این کانون گفت: این کانون با بیش از یکصد عضو در زمینه های مختلف فعالیت دارد و اعضای کانون در طول سال از جمله اوقات فراغت متغیر است.

 وی با بیان اینکه بیشترین اعضا و مخاطبان این کانون کودکان و نوجوانان هستند افزود: با توجه به همکاری خوب مجموعه پایگاه بسیج روستا  کانون در ایام و مناسبت ها و همچنین اوقات فراغت شاهد اجرای برنامه های خوبی برای کودکان ونوجوانان عضو کانون در روستا هستیم.

 وی با اشاره به فعالیت های اخیر  این کانون گفت:  یکی از مهمترین فعالیت ها با همکاری پایگاه بسیج  در زمان کرونا بوده است که شاهد اقدامات خوبی دراین زمینه بودیم.

وی با بیان اینکه در زمان کرونا فعالیت های این کانون ادامه داشته افزود: همکاری برای جمع آوری کمک مومنانه در راستای منویات مقام معظم رهبری از مهمترین اقدامات بود که با همکاری اعضای کانون بخش عمده ای از فعالیت ها انجام شد.

وی توزیع بسته های معیشتی و غذایی بین تعداد زیادی از خانوادههای نیازند و شناسایی شده روستا با کمک خیران به همت کانون و بسیج روستا، جمع آوری و توزیع پوشاک برای کودکان نیازمند،  و کمک نقدی  و توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده   را از جمله  اقدامات از زمان شیوع کرونا دانست.

 توزیع پوشاک بین نیازمندان و ختم  صلوات در دهه کرامت

مدیر کانون مصباح روستای پیروز  با بیان اینکه در دهه کرامت نیز تعدادی بسته پوشاک بین خانواده های نیازمند شناسایی شده توزیع شد گفت: این کمکها با همکاری خیران بوده  و به صورت موردی نیز  در طول سال ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت های این کانون در طول سال طرح ختم قرآن ، دعاها و صلوات است گفت: با توجه به اینکه امکان تجمع  اعضا به صورت حضوری وجود ندارد این فعالیتها به صورت مجازی  در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان  روزانه علاوه بر جزءخوانی  هر روز شاهد ختم قرآن توسط اعضا بودیم گقت: هر دو روز یک بار ختم قرآن انجام می شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز  بیش از 30 نفر در گروه های مجازی عضو بوده و فعالیت ها و آموزشهای قرآنی را انجام می دهند گفت:  در دهه کرامت نیز ختم صلوات خاصه امام رضا(ع) و صلوات به نیت حضرت معصومه و امام رضا(ع) از طریق اعضا انجام شد.

 امینی تصریح کرد: همچنین برای دفع بلا و رفع بیماری کرونا نیز در این ایام هر شب  دعای هفتم صحیفه سجادیه توسط اعضا در فضای مجازی ختنم می شود.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر نیز با توجه به نیاز یکی از نوعروسان روستا در حال جمع آوری کمک هزینه جهیزیه با کمک مردم و ممشارکت خیریان برای این نوعروس هستیم که در سال های گذشته نیز در این زمینه کمک هایی به نوعروسان نیازمند صورت گرفته است.

 اجرای طرح یاریگران زندگی

 

وی در ادامه به اجرای طرح یاریگران زندگی اشاره کرد و گفت: این طرح به همت کانون فرهنگی هنری مساجد وبا هدف پیشگیری ار آسیبهای اجتماعی به ویژه مواد مخدر اجرا می شود که کانون مصباح ملایر نیز برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه دردر این زمینه دو نفر مربی از سوی کانون برای گذراندن دوره آموزشی این طرح معرفی شده اند گفت: این مربیان بعد از گذراندن دوره آموزشی قرار است به مدت دو سال با تعهدی که به کانون می دهند فعالیت های خود را برای گروه های هدف به ویژه قشر جوان و نوجوان در راستای پیشگیری از  آسیب های اجتماعی داشته باشند. پایان پیام/

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح یاری گران زندگی شهرستان ملایر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مصباح فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری

گروه اندیشه: خانه اندیشمندان علوم انسانی، مناظره ای حول تفاوت نگاه استاد مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی به نقش رای مردم در حکومت برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نشست به همت انجمن اندیشه و قلم و خانه اندیشمندان علوم انسانی، فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۵ در سالن خیام خانه اندیشمندان برگزار می شود و طی آن، دکتر مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و دکتر امیر دبیری مهر، استاد دانشگاه و رییس موسسه پژوهشی اندیشه و قلم به بحث و گفت وگو می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، در پیش درآمد این نشست آمده است: «۴۵ سال از ترور استاد شهید مرتضی مطهری که از او به عنوان ایدئولوگ جمهوری اسلامی یاد شده و می شود گذشته، اما همچنان موضوع جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی و ایفای نقش آنها در این نوع حکومت، سوژه مباحث نظری و مهمتر از آن، چالش های عملی است. در این میان، برخی منشا کاهش اثرگذاری مردم و رای آنان را در حکومت، محور شدن اندیشه‌های آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی می‌دانند، حال آن که دیگران تقویت حکومت و تضعیف مردم را نتیجه طبیعی گرایش اهالی قدرت می‌دانند که فارغ از اندیشه‌ها به دنبال گسترش هژمونی خود هستند.»

بر اساس این گزارش، در این نشست محورهای زیر به بحث گذاشته می‌شود:
_نقش رای مردم در حکومت در اندیشه آیت الله مرتضی مطهری و آیت الله مصباح یزدی و مقایسه دیدگاه آنها
_بررسی میزان عملیاتی شدن اندیشه های آیت الله مطهری و آیت الله مصباح در واقعیت سیاسی ایران امروز

نشانی خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران، میدان هفت تیر، بلوار کریم خان زند، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو، است.

۲۱۶۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901052

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست