Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیرامون  اهمیت وحدت و تقریب در بین امت اسلامی، اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره در تلاش هستند، وحدت و تقریب امت اسلامی را به زوال بکشانند و تنها راه مقابله با آنها تقویت وحدت و تقریب امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از موانعی که همواره دشمنان اسلام در مقابل اهداف خود مشاهده کرده اند، مسئله وحدت و تقریب امت اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: اقتدار و عزت لازمه توحید و خداپرستی بوده و مرهون یکپارچگی و وحدت امت اسلامی می باشد، قرآن کریم و روایات گوناگون موکد بر اتحاد و انسجام مسلمانان تاکید داشته اند و دشمنان پیوسته در تلاش بوده اند که در اتحاد مسلمین اخلال ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی تصریح کرد: استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان از ابزارهای پیشرفته علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بهره می گیرد؛ اکنون در هر نقطه ای از عالم که ندای وحدت و بیداری اسلامی مشاهده می گردد دشمنان اسلام می کوشند تا ضمن ایجاد تفرقه آن را از بین ببرند.
 
حجت الاسلام و المسلمین سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد حوزه علمیه قم هم در ارتباط با جایگاه وحدت در بین امت اسلام، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقای انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام همواره درصدد آسیب رساندن به انقلاب اسلامی بوده اند و یکی از ترفند های آنان ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مذاهب اسلامی بوده است.

آیت الله جزائری تصریح کرد:تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کرد، تفرقه و اختلاف است و در مقابل مهمترین مسئله ای که از براندازی آن جلوگیری می کندف مسئله وحدت است.


حجت الاسلام و المسلمین شریعتمدار جزائری عنوان کرد: امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه کرده اند تا امت اسلام از آسیب های نزاع و تشتت که اهداف دشمنان اسلام می باشد، محافظت شود.


 
گفتگو از: محمد محسن شمس

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین دشمنان اسلام وحدت و تقریب امت اسلامی امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

 مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

دیگر خبرها

  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است