Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در حاشیه راه اندازی این دستگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه رادیو تراپی شتاب دهنده از چند سال گذشته خریداری شده بود اما به دلایلی از جمله دریافت مجوز از سازمان انرژی اتمی و سایر مسائل راه اندازی نشد لذا با توجه به پیگیری ها در سطح کشور و دریافت مجوز امروز نسبت به راه اندازی این دستگاه اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ارسلان سالاریافزود: دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده برای درمان بیماران دچار سرطان هایی چون دستگاه گوارش، کبد، مجاری ادراری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، بیماران دچار انواع سرطان ها علاوه بر شیمی درمانی نیازمند به رادیوتراپی هستند.

وی اظهار داشت: پیش از این در بخش دولتی از یک دستگاه رادیوتراپی با انرژی پایین برخوردار بودیم که بیماران کمی را می توانستیم پذیرش و تحت درمان قرار دهیم ضمن اینکه برای برخی از سرطان های عمقی نیازمند به الکترون نیز قابلیت درمان نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: با این وجود بیماران دچار سرطان باید به اجبار به استان های دیگر از جمله تهران یا بخش خصوصی می رفتند، برخی از بیماران این امکان را نداشتند بنابراین برای توجه به بیماران، نیازمند راه اندازی دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده خطی با انرژی بالا بودیم که خوشبختانه این موفقیت حاصل شد.

وی بیان داشت: با راه اندازی دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده خطی با انرژی بالا در بیمارستان رازی رشت نوبت های طولانی که گاهی به ۲ ماه به طول می انجامید به روز می شود و در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می کند.

وی با اشاره به خریداری این دستگاه از حدود ۹ سال گذشته اظهار داشت: اگر در حال حاضر بخواهیم این دستگاه در هر جای دیگر استان راه اندازی شود بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

در راه اندازی دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده خطی با انرژی بالا علاوه بر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، علی اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استاندار گیلان نیز حضور داشتند.

معاون عمرانی استاندار گیلان هم در سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی استان گفت: سلامت جامعه را مدیون زحمات کادر درمانی هستیم که همواره برای سلامت تلاش می کنند.

اوسط اکبری مقدم بیان داشت: بیمارستان رازی رشت از جمله مراکز درمانی گیلان بود که در ایام شیوع ویروس کرونا در این استان به عنوان سانتر کرونا بود از این بابت از تلاش همه نیروهای این بیمارستان قدردانی می کنم.

برچسب‌ها رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان رشت گیلان دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت صرفه‌جویی، بهره‌وری و احداث نیروگاه‌های خود تامین را دو برنامه اصلی وزارت صمت در حوزه انرژی اعلام کرد و گفت: به صنایع اعلام کرده‌ایم که اولویت در تامین انرژی با واحدهایی است که در روند مصرف حداکثر بهره‌وری را ایجاد کنند و تلاش شده در این زمینه شرکت‌ها را حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره اهمیت راه‌اندازی واحدهای راکد همچنین تامین انرژی این واحدها از سوی وزارت نفت و نیرو اظهار کرد: در این زمینه نیازمند گفت‌وگوی ملی هستیم، به دلیل پایین‌بودن قیمت انرژی در ایران بهره‌وری در مصرف انرژی بسیار پایین است بنابراین آنچه که در زمینه انرژی تولید می‌کنیم باید بیشتر از آن بهره‌وری صورت بگیرد.

وی افزود: به صنایع اعلام کرده‌ایم که اولویت در تامین انرژی با صنایعی است که در روند مصرف حداکثر بهره‌وری را ایجاد کنند بنابراین یکی از شاخص‌هایی که دنبال می‌کنیم بهره‌وری در مصرف انرژی است و تلاش کرده‌ایم در این زمینه شرکت‌ها را حمایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که در سال گذشته تولیداتی با مصرف انرژی کمتر داشته‌ایم و در زمینه بهره‌وری انرژی توفیقاتی به‌دست آوردیم، گفت: به صنایع اعلام کرده‌ایم اگر کمک کنند تامصرف انرژی کم شود، انرژی صرفه‌جویی‌شده را به خودشان اختصاص می‌دهیم، در دولت هم بین دستگاه‌ها نشست‌های تخصصی بسیاری برگزار کرده‌ایم اما هنوز نتایج قطعی آن مشخص نشده اما آن را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره برنامه وزارت صمت برای تامین انرژی واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد هستیم و در شهرک‌های صنعتی در حال ایجاد شهرک‌های انرژی هستیم؛ در تلاش هستیم واحدهای صنعتی برای تامین انرژی خود بهره‌ور شوند، بنابراین در حال حاضر نیز یکی از فولادسازان در حال احداث یک واحد هزار مگاواتی تولید برق است که دو واحد آن راه‌اندازی شده و واحد سوم آن نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

علی‌آبادی ادامه داد: در سمنان دو واحد اضافه کرده‌ایم و در تدارک راه‌اندازی یک واحد دیگر هستیم که این واحدها گاز مصرف نمی‌کنند بنابراین وزارت صمت در حوزه انرژی برنامه‌های جامعی دارد اول صرفه‌جویی و بهره‌وری و دوم احداث نیروگاه‌های خود تامین، دولت نیز به‌صورت عام در حال توسعه تولید انرژی و برق است و نیروگاه‌ها در حال افزایش است و فکر می‌کنم امسال نسبت به گذشته عملکرد بهتری خواهیم داشت.

منبع: فارس

کد خبر 749288

دیگر خبرها

  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی