Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی به رکوردهای هفته اخیر کرونا در کشور به خوبی صحت ادعای فوق را تائید می کند. این در حالی است که غیر از اجباری شدن استفاده از ماسک در روز یکشنبه ۱۵ تیرماه تاکنون هیچ دستور و یا اقدام ضروری مشخصی از سوی ستاد ملی کرونا صورت نگرفته و حتی مسئولان استانی که مدیریت کنترل شرایط موجود به آنها تفویض شده نیز اقدامی درخور توجه انجام نداده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا همگی مسئولان در شوک مجدد اوج گیری ویروس کرونا بسر برده و یا به انتظار رشد کاهشی نمودار جان باختگان کرونا نشسته اند.

سعید نمکی وزیر بهداشت دیروز چهارشنبه ۱۸ تیرماه در جلسه‌ اضطراری ستاد کرونای پایتخت صراحتا اعلام کرد که دستاوردهای کرونایی لگدمال بی‌توجهی‌ها شده و عده‌ای از مردم و دوستانی که در جایگاه‌های مختلف بخش خصوصی یا دولتی نشسته‌اند دچار سهل‌انگاری شدند. وی ضمن ابراز شرمندگی نسبت به زحمات فداکارانه و شبانه روزی کادر درمان کشور با انتقاد از عدم رعایت پروتکل ها و مصوبات تصریح کرد که در شرایط فعلی کنترل کرونا بسیار مشکل تر از اوج گیری آن در اسفند و فروردین است چراکه اکنون نه می‌شود مردم را با شعار در خانه بمان نگه داشت و نه می‌ توان کسبه را مجبور به تعطیلی صنوف و کسب و کارها کرد.

اما نگاهی کلی به آمارهای ۴ ماهه حضور کرونا در کشور به خوبی نشان می دهد که مسافرت های بین شهری و بین استانی بیشترین و شاید مهمترین عامل انتقال کرونا بوده و این در شرایطی است که استان های گردشگرپذیر و مسافرخیز کشور هیچگاه حاشیه امنی در سایه شیوع همه گیری کرونا پیدا نکرده اند.

اگر به آخرین اطلاعیه وزرات بهداشت دقت کنید نام استان هایی را خواهید دید که یا گردشگرپذیر و مسافرخیز هستند، یا از آب و هوای مناسبی در تابستان برخوردارند و یا از لحاظ وضعیت معیشتی در شرایط مطلوبی به سر نمی برند. این سه حالت فوق شاید در تمام مدت شیوع و انتشار ویروس کرونا در کشور بجز ایام محدودیت های تردد و مسافرت، جزء لاینفک آمارهای وزارت بهداشت بوده و همواره چنین استان هایی با داشتن حداقل یکی از فاکتورها و مشخصات فوق درگیری مستمری با کرونا داشتند.

این موضوع درباره استان مازندران نیز مصداق دارد، مازندران که همواره مقصد مسافران و گردشگران بوده و هست، پس از طی کردن فراز و فرودهای متعدد در ثبت رکورد کرونا، طی آخرین گزارش وزارت بهداشت کشور مجدد به وضعیت هشدار رسیده و ۷ شهر این استان اکنون در شرایط قرمز قرار گرفته اند.

دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، به روند استمرار افزایش نگران کننده آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان مازندران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای آمل، بابل، بهشهر، رامسر، محمودآباد، سوادکوه و نوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرهایی مانند قائمشهر نیز در وضعیت نارنجی به سر می برند که اگر اقدامات لازم صورت نگیرد در وضعیت قرمز قرار خواهند گرفت.

به اطلاعیه فوق دقت کنید! اگر نگاهی دقیق و تیزبینانه به نحوه آرایش و قرارگیری شهرهای دارای وضعیت قرمز استان مازندران کنیم متوجه ۲ موضوع خواهیم شد، نخست اینکه، شهرهایی دچار وضعیت قرمز شده اند که یا شریان های مواصلاتی مستقیمی به استان های همجوار دارند و یا در همنشینی شهری هستند که محور مستقیم ارتباط بین استانی دارد، و در حالت دوم، وضعیت قرمز در شهرهایی رخ داده که گردشگرپذیرتر بوده و اصطلاحا دارای رتبه بالاتری از نظر گردشگری و پذیرایی از مسافران هستند.

در ادامه اطلاعیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران آمده که با توجه به فاصله نزدیک شهرها و مراودات بین شهری در سطح استان، شیوع بیماری کرونا به سرعت افزایش پیدا کرده و اگر این وضعیت را کنترل نکنیم مجبوریم به سمت قرنطینه، برگرداندن محدودیت ها  و بستن بسیاری از مراکز حرکت کنیم. وی همچنین تاکید کرده که تجمعات سبب ریسک بالایی برای ابتلا به بیماری می شود بنابراین باید از تجمع غیرضروری مانند برگزاری عروسی و مراسم تشییع جلوگیری شود.

حال و با توجه به آنچه در گزارش فوق آمده سوال اینجاست که چرا علیرغم قرارگرفتن ۷ شهر استان در وضعیت قرمز و هشدارهای مؤکدانه ریاست علوم پزشکی مازندران مبنی بر خطر افزایش مبتلایان کرونا، هنوز تصمیم، فعل و دستورات خاصی از سوی مسئولان در استان مبنی بر اعلام محدودیت ها صورت نگرفته است؟

چرا علیرغم اینکه پرواضح است محورها و شریان های مواصلاتی ورودی به مازندران مهم‌ترین چالش استان و باعث تشدید بیماری کرونا شده، دستوری مبنی بر عدم ورود مسافران اتخاذ نشده و کماکان شاهد حجم بیشمار مسافر و خودروهای غیربومی در استان هستیم؟

منبع: ایسنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: استان مازندران وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در محور کندوان یکطرفه شد

سرهنگ جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران از انسداد و یکطرفه شدن محور شمال به جنوب محور کندوان به دلیل تخلیه بار ترافیکی خبر داد.

او افزود: محور چالوس - کرج و آزادراه تهران - شمال مسیر شمال به جنوب به دلیل تخلیه بار ترافیکی تا ۱۲ شب مسدود و تردد از هراز و سوادکوه ممکن است.

سرهنگ جهان تاب درباره وضعیت ترافیک گفت: در حال حاضر مسیر جنوب به شمال محور کندوان محدوده پل زنگوله تا سیاه بیشه، هزار چم و دزدبن شاهد ترافیک سنگین هستیم.

او افزود: ترافیک در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان هم سنگین گزارش شده است.

رئیس پلیس راه مازندران گفت: از نظر وضعیت جوی نیز شاهد بارش پراکنده باران در برخی نواحی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تردد در محور کندوان یکطرفه شد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران