Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- اعضای اتحادیه اروپا پس از روزها بحث و بررسی، سرانجام سه‌شنبه فهرست کشورهایی را که اتباعشان مجاز به ورود به ۲۷ کشور منطقه شنگن هستند، منتشر کردند.

 

براساس این فهرست، مسافران از مبداء الجزایر، استرالیا، کانادا، گرجستان، ژاپن، مونته‌نگرو، مراکش، نیوزیلند، رواندا، صربستان، کره جنوبی، تایلند، تونس و اوروگوئه می‌توانند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس تصمیم شورای اتحادیه اروپا، اتباع چین در صورتی اجازه سفر به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را خواهند داشت که این کشور نیز اجازه ورود اتباع اروپایی به خاک جمهوری خلق چین را بدهد.

این فهرست با توجه به تغییر سطح شیوع ویروس کرونا هر دو هفته روزآمد می‌شود. مطابق اعلام اتحادیه اروپا به روزرسانی این فهرست بر اساس شواهد تازه و مستندات آماری قابل اتکا که نشان دهنده مهار شیوع شتابان این ویروس در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باشد، انجام می‌شود.

سفر «غیر ضروری» اتباع خارجی به اتحادیه اروپا از اواسط ماه مارس و به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا ممنوع شده بود.

با آغاز فصل تابستان و باز شدن تدریجی مرزهای محدوده سفری شنگن، دولت‌های اروپایی امیدوارند که با رونق صنعت گردشگری بتواند قدری از عمق رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیر شدن ویروس کرونا بکاهند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز

سید فرهاد ناصری نیا  با اشاره به ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه در کشور و به تبع آن در لرستان، توضیح داد: برخی کارفرمایان به دلیل بیمه نکردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیر مجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند از آنها در واحد‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند اتفاقی که آسیب‌هایی هم به دنبال دارد.
وی با اشاره به بازرسی روزانه در راستای شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز شاغل در واحد‌های اقتصادی استان گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی استان انجام شده که منجر به شناسایی ۲۴۷ تبعه بیگانه غیر مجاز شد.
 مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در راستای جلوگیری از اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی، بازرسان اداره کل با همکاری نیروی انتظامی در هشت ماهه امسال بیش ۱۲۹ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از کشور اقدام کردند.
ناصری نیا به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز در واحد‌های اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴ کارفرما که اتباع بیگانه غیر مجاز را در واحد‌های خود بکارگیری کرده بودند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضائی معرفی شدند.
به گفته وی سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۶ میلیارد تومان برگه جریمه به واحد‌های اقتصادی که اتباع بیگانه غیر مجاز بکار گرفته بودند ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیر مجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری، شناسایی و اخراج ۲۴۷ اتباع خارجی منجر به جایگزینی ۱۲۲ نفر از هموطنان متقاضی اشتغال در واحد‌های اقتصادی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا