Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-27@02:11:38 GMT

برترین ترید های تاریخ NBA

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۶۲۱

برترین ترید های تاریخ NBA

مدیر کل تیمی در NBA بودن کاری بسیار دشوار است. گاهی تصمیمات مدیر کل، تیم را قهرمان می کند و گاهی تیم برای سال ها در انتهای جدول خانه میسازد.گاهی یک ترید یک مدیر کل را اسطوره و گاهی یک ترید او را تبدیل به یک نقطه سیاه در تاریخ باشگاه می کند.

ده ترید برتر و یک طرفه تاریخ NBA را بررسی خواهیم کرد.

جیمز هاردن از اکلاهاما سیتی تاندرز به هیوستون راکتس سال ۲۰۱۲​​

جیمز هاردن در سال ۲۰۰۹ به عنوان پیک سوم به تیم تاندرز پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوکلاهاما در سال قبل وستبروک و دو سال قبل کوین دورانت را درفت کرده بود و حال با هاردن تبدیل به یک تیم جوان با استعداد شدند. سه سال بعد از درفت هاردن آنها به فینال رسیدند و هاردن جایزه بهترین بازیکن ششم را گرفت. اکنون زمان تمدید قرارداد آقای ریش بود. او انتظار داشت OKC قراردادی پنج ساله با حداکثر دستمزد با او ببندد همانطور که قبل او با وستبروک، دورانت و حتی کندریک پارکینز قرارداد بسته شده بود. حداکثر دستمزد هاردن در آن سال ۶۰ میلیون دلار میتوانست باشد اما تاندرز پیشنهاد ۵۵.۵ میلیون دلار را داد و هاردن درخواست ترید کرد. درل موری مدیر کل هیوستون به خوبی از موقعیت استفاده کرد و با دادن دو پیک درفت، جرمی لمب و کوین مارتین، هاردن را به هیوستون آورد. از زمان ترید، راکتس که تیمی ضعیف بود، به تیم های مدعی اضافه شد، هاردن یک MVP گرفت و سال ها بهترین اسکورر لیگ بوده و هست. از طرفی تاندرز دیگر به فینال نرسید و به خاطر ۴.۵ میلیون دلار قابلیت تبدیل به یک سوپر تیم با هاردن، دورنت و وستبروک را از دست داد (دورانت MVP سال ۲۰۱۴، وستبروک MVP سال ۲۰۱۷ و هاردن MVP سال ۲۰۱۸ بودند.)

جیمز هاردن، راسل وستبروک و کوین دورنتپال پیرس و کوین گارنت از بوستون سلتیکس به بروکلین نتس سال ۲۰۱۳

اگر شما یک مدیر کل هستید باید از این قانون پیروی کنید: "اگر دنی اینج پیشنهاد ترید کرد قبول نکنید." اینج یکی از برترین مدیر کل های تاریخ است. کریر او به عنوان مدیر کل سرشار از حرکات هوشمندانه است مانند آوردن ری الن و کوین گارنت به بوستون، ترید آیزیا تامس مصدوم و کایری اروینگ و گرفتن جیسون تیتم. اما هوشمندانه ترین حرکت او در سال ۲۰۱۳ بود که گارنت و پیرس را در عوض ۴ پیک راند یک به نتس فرستاد. بیلی کینگ، مدیر کل نتس، فکر می کرد که گارنت و پیرس مانند سال ۲۰۰۸ در بوستون، به قهرمانی دست پیدا می کنند اما ۵ سال گذشته بود و آن دو دیگر بازیکنان سابق نبودند و در راند دو پلی آف حذف شدند و سپس گارنت و پیرس تیم را ترک کردند. آینده نتس برای سال ها نابود شد. هیچ پیک درفتی نداشتند و هیچ ستاره ای برای ترید در تیم نبود. از طرفی بوستون از پیک های درفتش لذت می برد.آنها ۵ سال جزء تیم های پلی آفی بودند و حال پر از بازیکنان با استعداد هستند.

پال پیرس و کوین گارنت
درک نویتسکی از میلواکی باکس به دالاس مورکس سال ۱۹۹۸

بسیاری درک نوویتسکی را نماد مورکس می دانند اما او در سال ۱۹۹۸ توسط میلواکی باکس درفت شد. در هر حال گوزن ها آینده یک بیگ من اروپایی با بدنی ضعیف را در NBA فیزیکی آن دوران خوب نمی دیدند. از طرفی مورکس رابرت تریلر، سنتری بسیار فیزیکی ۱۳۶ کیلوگرمی را درفت کرده بود که باکس او را با نویتسکی ترید کرد و یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ باشگاه را رقم زد. نوویتسکی اولین بازیکن اروپایی برنده جایزه MVP شد و مورکس را در سال ۲۰۱۱ به قهرمانی رساند و تبدیل به اسطوره دالاس شد. اما رابرت تریلر فقط ۷ سال در NBA دوام آورد و میانگین ۵ امتیاز و ۴ ریباند را داشت.

درک نویتسکی و رابرت تریلرکوبی برایانت از شارلوت هورنتس به لس آنجلس لیکرز سال ۱۹۹۶

بدون شک جری وست بهترین مدیر کل تاریخ NBA است. تمام حرکات او موفقیت آمیز بوده ولی موفق ترین آنها ترید کوبی برایانت بود. جری وست از مایکل کوپر، ستاره با تجربه لیکرز خواست تا با کوبی یکی به یک بازی کند و کوبی به راحتی او را شکست داد. جری وست بسیار غافلگیر شده بود. او با تمام وجود تلاش کرد تا کوبی را به لس آنجلس بیاورد. آنها تیمی پلی آفی بودند و پیک ۲۴ را داشتند پس وست مجبور برای کوبی بود ترید کند در نتیجه ولادی دیواک را به هورنتس فرستاد. دیواک سنتری بسیار با مهارت بود اما وست در همان تابستان شکیل اونیل را جایگزین او کرد. شکیل با کوبی ۳ قهرمانی برای لیکرز به ارمغان آورد. بعد از شکیل اونیل کوبی دو قهرمانی دیگر با پائو گسال گرفت تا تعداد حلقه های قهرمانیش را به ۵ برساند.

کوبی برایانت و جری وستکریم عبدالجبار از میلواکی باکس به لس آنجلس لیکرز سال ۱۹۷۵

او برترین بازیکن تاریخ باکس است و در میلواکی روز های بسیار خوبی را گذراند که حاصل آن یک قهرمانی در ۱۹۷۱ و ۳ MVP برای لو السندر بود که بعد ها اسمش را به کریم عبدالجبار تغییر داد. اما وقتی اسکار رابرتسون بازنشسته شد تیم با وجود تمام تلاش های عبدالجبار به پلی آف هم نرسید. تیم بسیار ضعیف بود و کریم تقاضای ترید به نیویورک نکس یا لس آنجلس لیکرز را کرد.لیکرز در ازای دریافت او، جونیور بریجمن، دیو مایرز، الوین اسمیت و برایان وینترز را به میلواکی فرستاد اما هیچ کدام عبدالجبار نبودند و باکس تا به امروز به فینال نرسیده در حالی که کریم عبدالجبار ۵ قهرمانی دیگر با لیکرز کسب کرده.

کریم عبدالجباربیل راسل از سن لوییس هاکس به بوستون سلتیکس سال ۱۹۵۶

بسیاری نمی دانند که بیل راسل، برنده بزرگ تاریخ NBA، حتی قرار نبوده برای بوستون بازی کند.او پیک دوم سال ۱۹۵۶ بود‌ که توسط سن لوییس هاکس گرفته شد. هاکس تاریخی داشت که فقط بازیکنان سفید پوست در آن تیم بازی می کردند و تیم خوبی برای بازی سیاهپوستان نبود. رد آربک مدیر کل بوستون این را می دانست و تقاضای ترید برای بیل راسل را داد.در ازای بیل راسل دو بازیکن سفید پوست یعنی کلیف هیگن و اد مکالی که هر دو آل استار شدند را به هاکس فرستاد اما هیچ کدام بیل راسل نبودند. بیل راسل در بوستون ۱۱ قهرمانی و ۵ MVP دریافت کرد و بزرگترین برنده تاریخ NBA شد.

بیل راسلاسکاتی پیپن از سیاتل سوپر سانیکس به شیکاگو بولز سال ۱۹۸۷

شما نمی توانید از قهرمانی های بولز بگویید اما درباره اسکاتی پیپن صحبت نکنید.بسیاری پیپن را به عنوان بهترین هم تیمی تاریخ می شناسند. او یکی از بهترین مدافعان تاریخ است و در حمله نیز همه کار می کرد. در هر حال، او توسط سوپر سانیکس درفت شد اما از آنجا که سانیکس نیاز به سنتر داشت پس او را با اولدن پالنیس بولز ترید کرد. پالنیس میانگین ۵ امتیاز در پنج سالش با سانیکس داشت و پیپن با بولز ۶ قهرمانی آورد.

اسکاتی پیپن و مایکل جردنچارلز بارکلی از فیلادلفیا سونی سیکسرز به فینکس سانز سال ۱۹۹۲

چارلز بارکلی پیک یک درفت سال ۱۹۸۴ بود که توسط سونی سیکسرز انتخاب شد. اوایل جولیوس اروینگ و موزس ملون که با او هم تیمی بودند به او کمک کردند تا مهارت هایش را پرورش دهد اما بعد چند سال موزس ترید و داکتر جی نیز بازنشته شد و بارکلی تبدیل به تک ستاره تیم شد. او بهترین پاور فروارد آن دوره بود و تاثیر بسیاری در برد های تیم داشت اما هیچ کمکی در تیم نداشت و هر سال در پلی آف حذف می شد. تا اینکه سیکسر پلی آف سال ۹۱ را از دست داد و صبر بارکلی تمام شد. او می خواست ترید شود و سیکسرز او را در ازای جف هورنسک، تیم پری و اندرو کنگ به فینکس سانز فرستاد. بارکلی سال بعد MVP گرفت و سانز به فینال رفت و فقط از مایکل جردن و بولز شکست خورد در حالی که سیکسرز تا ۶ سال حتی به پلی آف هم نرفت.

چارلز بارکلی

ترید هایی مانند الکس انگلیش از ایندیانا پیسرز به دنور ناگتس، کلاید درکسلر از پورتلند تریل بلیزرز به هیوستون راکتس، جولیوس اروینگ از نیویورک نتس (ABA) به فیلادلفیا سونی سیکسرز، موزس ملون از ABA به بوفالو بریوز (لس آنجلس کلیپرز) نیز از ترید های برتر تاریخ به حساب می آیند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کریم عبدالجبار لس آنجلس تاریخ NBA مدیر کل پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  مرکز اصفهان ؛ علی نادری، سرمربی اصفهانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جشنواره قهرمان ایران عنوان برترین سرمربی را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.
تیم ملی فوتبال ساحلی هم عنوان برترین تیم ملی را کسب کرد که علاوه بر علی نادری، امیرحسین اکبری و مهدی شیرمحمدی نیز از اصفهان ترکیب تیم ملی حضور داشتند.
تیم هاکی روی یخ بانوان کشورمان نیز که سارینا خسروی و یگانه بهرامی از اصفهان را در ترکیب خود داشت، دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد؛ ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود