Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:14:56 GMT

وضعیت کرونا در رفسنجان قرمز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۸۱۲

وضعیت کرونا در رفسنجان قرمز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در حال حاضر شهرستان رفسنجان مانند اکثر مناطق استان کرمان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش جماران، احمد جمالی زاده صبح امروز ۱۹ تیر ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد بیماران بستری نسبت به هفته های قبل در حال افزایش است، اظهارکرد: به همین نسبت موارد مثبت سرپایی هم در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بررسی بیماران در روزهای اخیر مشاهده کردیم که عمده راه انتقال از طریق تماس فرد سالم با افراد بیمار بوده که این امر عمدتاً در میهمانی ها، دورهمی ها، تفریحات آخر هفته بوده است و افراد از ماسک استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را هم در مراسم مختلف عمدتاً مراسم ختم و عزا رعایت نکرده بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: یکی از مسائلی که باید همشهریان به آن توجه  کنند این است که اگر علائمی دال بر بیماری کووید ۱۹ مشاهده کردند بایستی در صورتی که علائم خفیف است در منزل استراحت کرده و فاصله را با سایر افراد حفظ کنند و حتماً از ماسک استفاده نمایند.

جمالی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان قرنطینه خانگی را رعایت کرده و اگر علائم شدید در خود مشاهده کردند به پزشک مراجعه کنند. در حال حاضر توصیه نمی شود که به محض ظهور علائم، تست کرونا بدهند، مگر کسانی که جزء افراد پرخطر محسوب می شوند، مانند زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند (فشارخون بالا، بیماریهای قلبی، عروقی، تنفسی مزمن، دیابت، کسانی که داروهای سرکوب کننده ایمنی مصرف می کنند و شیمی درمانی می شوند) که این افراد در بروز علائم و یا درصورت تماس با فردی که به کرونا مبتلا بوده، بایستی آزمایش بدهند و در مورد سایر افراد توصیه به انجام آزمایش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در شرایط اپیدمی و بخصوص در این فصل که معمولاً بیماریهای تنفسی نادر بوده، وقتی فردی با علائم بیماری تب دار تنفسی مراجعه کرد، اولین احتمال و فرض بر این است که به بیماری کووید۱۹ مبتلاست، مگر خلاف آن ثابت شود و باید همه اصول بهداشتی که در مورد این بیماران گفته شده است را رعایت کنند.

جمالی زاده عنوان کرد: توصیه می کنیم که افراد به محض مشاهده علائمی مثل تب، بدن درد، علائم تنفسی مثل سرفه و گلودرد، از دست دادن حس بویایی و... در خانه بمانند و از رفتن به محل کار و یا حضور در اجتماعات جداً خودداری کنند تا باعث ابتلا  سایر افراد نشوند و زنجیره انتقال قطع شود.

وی زدن ماسک را برای همه افراد، ضروری دانست و گفت: بخصوص در زمان حضور در ادارات و اماکن عمومی و تجمع لازم است و برای بیمار و افراد علائم دار واجب تر است. 

جمالی زاده ادامه داد: مثلث سلامتی در کنترل بیماری کرونا عبارت است استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون است..

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: اگر این سه نکته اساسی مد نظر مردم عزیز قرار بگیرد و رعایت شود تا حدود زیادی می توانیم مطمئن شویم که در کنترل این بیماری موفق خواهیم شد.

جمالی زاده بیان کرد: متاسفانه در برخی از شهرستانها اوضاع خیلی نگران کننده است.اگر همشهریان ما هم موضوع را جدی نگیرند حتما در روزهای آتی اوضاع رفسنجان هم وخیم خواهد شد. ما نگران کادر درمان هستیم، واقعا خسته شدند. مردم بخاطر فرزندان خودتان در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی بیشتر رعایت کنید.

اخبار مرتبط وضعیت قرمز کرونا در 10 شهرستان استان گلستان وضعیت قرمز کرونا در چهار شهرستان استان همدان وضعیت شیوع کرونا اغلب شهرهای استان زنجان قرمز است 635 بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند برخورد قضایی به برپاکنندگان تجمع های غیر ضروری

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا وضعیت کرونا وضعیت قرمز کرونا رفسنجان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جمالی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

افراد مختلف با توجه شدت و نوع بیماری و همچنین سطح سلامتی شان ممکن است علائم مختلفی را در اثر ابتلا به ورم معده تجریه کنند. به طور کلی رایج‌ترین علائم بروز بیماری گاستریت عبارتند از:

دل درد، سوزش معده، رفلاکس اسید معده، سوء هاضمه، بروز علائم بد گوارشی بعد از خوردن غذا، حالت تهوع، استفراغ، احساس پر بودن ناحیه بالایی شکم بعد از مصرف غذا، نفخ، سکسکه، کم شدن اشتها، مدفوع سیاه رنگ، استفراغ خون یا موادی شبیه قهوه و ….

در صورت مشاهده این علائم و داشتن تجربه بیماری‌های عفونی معده مانند زخم معده، بهتر است در اولین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع و زود هنگام در درمان بیماری گاستریت بسیار موثر است.

چه عواملی خطر بروز گاستریت معده را افزایش می‌دهند؟

استفاده مکرر از برخی دارو‌ها و مسکن‌های رایج مانند آسپرین و ایبوپروفن بدون تجویز پزشک می‌تواند باعث ایجاد پیش زمینه بیماری گاستریت شوند. علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های الکلی، استرس شدید و افزایش سن نیز عواملی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری گاستریت را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟