Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که پیشنهاد شناور شدن شروع ساعات کاری ادارات به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مترو محقق نشد شهروندان چگونه می‌توانند سفرهایشان را به‌منظور کاهش خطر ابتلا به کرونا در مترو مدیریت کنند؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با فعالیت مجدد کسب و کارها پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، طرح ترافیک هم مجدداً به حالت سابق برگشت که این موضوع استقبال مردم از حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروی شخصی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز مجدد طرح ترافیک، اگرچه ازدحام در حمل و نقل عمومی به یک چالش جدی تبدیل شده بود اما ارائه و اجرای طرح الزام استفاده از ماسک در این سیستم بسیار مناسب ارزیابی می‌شد با این‌حال پس از گذشت مدتی از ااجرای این طرح باز هم شاید اختلالاتی در سیستم بهداشتی و سلامت حمل و نقل عمومی هستیم.

از آنجایی‌که در سیستم تهویه مترو از هوای داخل واگن‌ها استفاده می‌شود بنابراین ازدحام جمعیت باعث ایجاد نگرانی‌هایی نسبت به شیوع کرونا در مترو شده که همین موضوع زمزمه تعلیق مجدد طرح ترافیک را به‌دنبال داشته است.

با وجودی‌که به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر شناور شدن شروع ساعت کاری توجهی نشد ولی فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از مردم می‌خواهد تا با مدیریت زمان از حجم سفرهایشان بکاهند تا اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به شیوه بهتری اجرا شود؛ درخواستی که هیچ‌گاه اجابت نشد و روزبه‌روز بر جمعیت داخل واگن‌ها افزوده می‌شود.

اگرچه امکانات مترو برای تأمین قطارهای مورد نیاز در شرایط بحران کرونا برکسی پوشیده نیست اما مدیریت شهری باید توجه داشته باشد زمانی‌که هیچ سیستم حمل و نقلی به فراگیری مترو در شهر وجود ندارد مردم چگونه می‌توانند خودشان را در آغاز روز به محل کار رسانده و بعد از ظهر به منازلشان بازگرداند؟

نکته دیگری که باید به آن توجه شود بحث فروش ماسک در مترو است. از زمانی‌که الزام استفاده از ماسک در مترو مطرح شد با همکاری وزارت صمت بخش‌هایی برای فروش ماسک اختصاص یافت اما متصدیان فروش این ماسک‌ها در برخی از ایستگاه‌ها در ساعات اولیه صبح که شهروندان در حال رفتن به محل کارشان هستند و بعد از ظهرها و شب‌ها در پایان ساعت اداری در محل حضور ندارند و با توجه به این‌که مسافران بدون استفاده از ماسک امکان ورود به مترو را ندارند موضوعی است که در مواردی شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در ارتباط با این موضوع به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: همه مردم محل سکونتشان به مترو نزدیک نیست و با تاکسی و اتوبوس به ایستگاه‌های مترو می‌رسند و با توجه به این‌که بحث کرونا جدی است مردم باید زمانی‌که از منزل خارج می‌شوند ماسک داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان این‌که مردم باید برای حفظ سلامتی خودشان استفاده از ماسک را جدی بگیرند، اظهار کرد: پیشگیری از کرونا امری جدی است و نباید مردم به آن بی‌توجه باشند و بگویند اگر مترو ماسک نفروشد ما نیز استفاده نمی‌کنیم شاید ماسک در مترو تمام شود و این نباید بهانه‌ای برای عدم استفاده از ماسک باشد زیرا این موضوع می‌تواند به ابتلا منجر شود.

با توجه به اینکه بخش مهمی از مدیریت، اجرا و فرهنگسازی طرح‌ استفاده ماسک در مترو و اجرای فاصله‌گذاری در سیستم حمل و نقل عمومی بر عهده مدیریت شهری است باید تمام نقاط ضعف و قوت این موارد را بررسی کرده و اگر قرار است طرحی را اجرا کند به تمام مواردی که باعث خواهد شد تا طرح‌هایش با اشکال مواجه شود توجه کند.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: شرکت بهره برداری متروی تهران الزام ماسک در مترو استفاده از ماسک حمل و نقل عمومی ماسک در مترو فاصله گذاری اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مکلف به ارائه خدمات به شهروندان در شهر و ایجاد تعامل با رسانه‌ها برای ارائه بهتر این خدمات است، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود بعضی از مسائلی که شهر با آن مواجه است، شاید نتوان به سرعت به نقطه مطلوب رسید، اما نقش رسانه‌ها ضمن مطالبه‌گری، ترویج امید و آگاهی‌سازی به شیوه‌ای درست است و مدیریت شهری نیز مکلف است تا به این مطالبه‌ها پاسخ دهد.

وی افزود: احصای مشکلات اصفهان باید در یک گفت‌وگوی جدی قرار گیرد تا بتوان به بررسی مشکلات آن پرداخت، چراکه دغدغه امروز مدیریت شهری علاوه‌بر اصفهان ستیزی، اصفهان گریزی است و رسانه‌ها به‌طور جدی باید برای رفع این مشکل با مسئولان شهری به گفت‌وگو بپردازند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آب، هوا، محیط زیست و فرونشست از مشکلات فعلی این کلان‌شهر است، اما به جرئت می‌توان گفت، طی دو سال اخیر خدمات و اقدامات بسیاری از سوی مدیریت شهری برای رفع این مشکلات انجام شده است.

نادرالاصلی با بیان اینکه رسانه‌های اصفهان برای شهروندان آن‌گونه که باید به امیدآفرینی در شهر نپرداختند، افزود: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

کد خبر 747899

دیگر خبرها

  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی