Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:05:18 GMT

سلامی: نباید در برابر کرونا سست شویم

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۴۳۵۸

سلامی: نباید در برابر کرونا سست شویم

فرمانده کل سپاه گفت: ویروس کرونا سست نشده و همچنان در حال فعالیت است و هر روز جغرافیای جدیدی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما هم نباید سست شویم.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه بهداشتی- درمانی و زیست دفاعی سپاه که از طریق گفت و گوی زنده تصویری با فرماندهان سپاه‌های استانی و مجموعه‌های درمانی سپاه برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌ها، زحمات و نقش آفرینی‌های مجاهدان عرصه سلامت و پاسداران، بسیجیان و کادر درمانی سپاه در مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز جغرافیای توسعه کرونا در حال تغییر است و ما متأسفانه با گسترش بیماری مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با اوج‌گیری مجدد کرونا در بخش‌هایی از کشور دریافتیم که باید درجه حساسیت در مواجهه با این پدیده افزایش یابد، افزود: به همین منظور قرارگاه درمانی امام رضا (ع) که بر اساس فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) شکل گرفته بود، در همان سطح اولیه فعال شد و امروز به شکل گفت و گوی تصویری با فرماندهان سپاه‌های استانی و بخش‌های درمانی سپاه جلسه‌ای برگزار و بار دیگر بر بسیج امکانات و ظرفیت‌های موجود، در مقابله با کرونا تاکید شد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در مقابله با کرونا در دور جدید گسترش شیوع بیماری، گفت: در تمامی استان‌ها همکاری سپاه‌های استانی و رده‌ها مانند گذشته با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برقرار است و امروز بر فعال سازی مجدد تمامی اقدامات موفق سپاه و بسیج در مرحله اول در تمامی حوزه‌ها اعم از غربالگری، ضدعفونی، اقدامات درمانی و حتی تغسیل و تکفین متوفیان تاکید شد.

سلامی با اشاره به اقدامات مراکز درمانی سپاه به ویژه بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) در مقابله با کرونا اظهار کرد: مراکز درمانی سپاه به طور کامل در عرصه مقابله با کرونا فعال هستند، بیمارستان بقیه الله نیز علاوه بر به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود، ظرفیت‌های جدیدی را به منظور خدمت رسانی به مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: بیمارستان‌های سیار سپاه نیز مجدداً آماده گسترش در مناطق با شیوع بیشتر هستند؛ علاوه بر این فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف ادامه دارد و امروز بر گسترش و توسعه این اقدامات و فعالیت‌ها تاکید شد.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: بسیجیان ما آمادگی فعالیت مجدد در حوزه غربالگری را دارند، همچنین در حوزه تولید و توزیع ماسک تاکید شد تمامی ظرفیت‌ها فعال بوده و ماسک و اقلام بهداشتی مانند گذشته در اختیار هم وطنان قرار گیرد.

سلامی با تاکید بر اینکه نیروی زمینی و دریایی سپاه با تمام ظرفیت‌های بیمارستان سیار در خدمت هموطنان هستند، از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در روزهای آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت: تمام تلاش و همت خود را به کار می‌گیریم تا به یاری خداوند متعال پیامدهای ناشی از از این بیماری مدیریت و کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات ما امتداد تصمیمات گذشته و به میدان آوردن تمامی ظرفیت‌های ممکن است، گفت: امروز بر اساس تجربیات ماه‌های گذشته راه‌های مقابله و مواجهه با ویروس منحوس کرونا را آموخته‌ایم و هر چند بسیاری از ابعاد این بیماری ناشناخته است، اما روش‌های موفق قبل را ادامه می‌دهیم.

فرمانده کل سپاه کلید موفقیت کشور در مواجهه منطقی با کرونا را عدم کاهش درجه حساسیت دستگاه‌ها، نهادها و مردم عنوان و تاکید کرد: بر اساس تجربه دریافته‌ایم که با همدلی و اجرای دقیق اقدامات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی، این بیماری قابل کنترل و کاهش است.

سلامی در پایان با تاکید بر اینکه عامل اصلی کنترل بیماری مردم هستند گفت: در صورتی که دستورالعمل‌ها، قواعد و توصیه‌های بهداشتی به طور دقیق توسط مردم در زندگی اجتماعی و شخصی رعایت شود، اطمینان داریم این مسئله تا حد زیادی قابل کنترل است.

در نشست قرارگاه بهداشتی-درمانی و زیست دفاعی سپاه، فرماندهان سپاه‌های استانی و بخش‌های درمانی، گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های سپاه و بسیج در مقابله با کرونا را ارائه کردند.

کد خبر 432842

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده کل سپاه پاسداران سردار سلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مقابله با کرونا سپاه های استانی فرمانده کل سپاه درمانی سپاه ظرفیت ها تاکید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد نوبخت نیا  فرماندار این شهرستان  ضمن تشکر از زحمات و اقدامات بسیج سازندگی سپاه در حوزه های مختلف به ویژه در امر محرومیت زدایی گفت:نقش بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی شایسته تقدیر است و  هر زمان در امور مختلف توسعه با فرهنگ بسیجی عمل کرده ایم ، موفق شده ایم.

سرهنگ اسماعیلی مسئول بسیج سازندگی سپاه نقده با اشاره به اینکه بسیج سازندگی چون گذشته در راستای امور محوله به ویژه در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد بستر های لازم در حوزه های مختلف پای کار است ؛ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

در این دیدار مقرر شد  اولویت‌های روستاهای هدف مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته و سپس در راستای رفع محرومیت زدایی اقدامات عملی صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند