Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در مراسم افتتاح مرکز مهر خانواده، گفت: به موجب ماده ۴۱ قانون، قوه قضائیه مکلف به تدوین، ساماندهی و راه اندازی مراکز ملاقات، ویژه فرزندان طلاق شده که امروز اولین مرکز ملاقات ویژه فرزندان طلاق تحت عنوان مرکز مهر خانواده در شهرستان یزد افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به وجود حلقه مفقوده در دعاوی خانوادگی بعد از جدایی و طلاق، افزود: مشاوره در دعاوی خانوادگی بر عهده یکی از نهاد‌ها قرار گرفته و برای آن شرح وظایفی در اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است.

رحیمی زاده با بیان اینکه آموزش و مشاوره‌های قبل و حین ازدواج و بعد از طرح دعاوی خانوادگی بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفته است، افزود: نسبت به آسیب‌های بعد از طلاق غفلت صورت گرفته است.

او از آسیب‌های روحی و جسمی فرزندان به عنوان مهمترین آسیب بعد از طلاق نام برد و گفت: در بسیاری از دعاوی منجر به طلاق، فرزندان به عنوان وجه المصالحه قرار می‌گیرند که این بدترین نوع کودک آزاری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه ماهیانه حدود ۴۰۰ ملاقات در حوزه فرزندان طلاق در سطح شهرستان یزد صورت می‌گیرد افزود: در گذشته این ملاقات‌ها در کلانتری‌ها انجام می‌شد که خود آسیب‌های جدی تری را برای فرزندان به همراه داشت.

او بر لزوم راه اندازی حداقل دو مرکز مهر خانواده در سطح شهرستان یزد تاکید کرد و گفت: البته در این مسیر باید از تمام ظرفیت مجموعه‌های مردم نهاد و سازمان‌ها برای کمک به این مراکز استفاده شود.

رحیمی زاده با بیان اینکه در حال حاضر چند مجموعه مردم نهاد در این حوزه فعالیت می‌کنند افزود: علیرغم اینکه در قانون، تکالیفی جهت مقابله با آسیب‌های این حوزه تعیین شده، اما متاسفانه بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرزندان طلاق مشاوره خانواده آسیب های اجتماعی فرزندان طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بخشدار کویرات آران وبیدگل گفت:در پی بارش شدید باران، در ۴۸ ساعت گذشته در روستای حسین آباد آران و بیدگل سه منزل مسکونی و یک باب مغازه به طور کامل تخریب شد.
رضاپور با اشاره به آسیب ۱۵۰ هکتار باغ پسته در این بخش افزود: در بخش راه‌ها نیز به جاده دو بانده آران و بیدگل به ابوزیدآباد و روستا‌های محمد آباد و باغ‌های پسته، جو و گندم روستای فخره آسیب جدی وارد شده است.
وی گفت: با کمک مردم محلی و مسوولان شهرستان گروه‌های امدادی به منطقه اعزام و با ایجاد سیل بند از ورود بیشتر آب به داخل روستا‌های بخش کویرات جلوگیری شد.
بخش کویرات با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز آران و بیدگل واقع است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد