Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پژوهشکده میگوی کشور از ساخت محصول کیت ‭pcr‬ تشخیص بیماری لکه سفید میگو در این پژوهشکده خبر داد و گفت: برای ساخت این محصول اقدامات مهمی انجام شده که امید می‌رود در آذرماه امسال همزمان با هفته پژوهش از آن رونمایی شود. - اخبار استانها -

عقیل دشتیان‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از تولید مولد میگوی وانامی در  پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: امسال بر اساس نیازی که برای پرورش میگو در مزارع وجود داشت تولید مولد میگوی "وانامی" نسبت به سال گذشته حدود 2 برابر شد و  تولید مولدها از 4 هزار جفت به 7 هزار و 500 جفت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه مولدهای میگو در اختیار  مراکز تکثیر 15 گانه استان بوشهر برای تولید بچه میگو قرار داده شده است تصریح کرد: امسال 7 هزار و 500 مولد در اختیار 15 مرکز تکثیر آبزیان در استان بوشهر قرار داده شد که از هر مولد بیش از 250 پست لارو تولید شد.

 رئیس پژوهشکده میگوی کشور از تولید بیش از 2 میلیارد قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر میگوی استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: بر اساس نیاز اراضی پرورش میگو امسال افزون بر 2 میلیارد قطعه بچه میگو در مراکز  تکثیر آبزیان استان بوشهر تولید و در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

دشتیان‌نسب با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر 15 گانه استان بوشهر تولید شده است از اجرای طرح اصلاح نژاد میگو خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا در دور جدید مولدسازی میگوی وانامی  46 هزار مولد در مخزن‌های نوزادگاهی در ایستگاه تحقیقاتی خلیج فارس این پژوهشکده از 8 تیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این مولد میگوها از 3 مرکز تکثیر به صورت جداگانه تهیه و ذخیره‌سازی شدند گفت: مولدهای میگو  به‌مدت یک‌ماه در مخزن‌های مخصوص نگه‌داری می‌شوند و سپس به‌گزینی صورت می‌گیرد.

 رئیس پژوهشکده میگوی کشور با بیان اینکه این مولد میگو‌ها در چهار استخر گلخانه‌ای برای رسیدن به مولد اصلی ذخیره سازی می‌شوند خاطرنشان کرد: این مولد میگوها در ایستگاه تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در بوشهر با تلاش متخصصان تولید می‌شود.

دشتیان‌نسب از تولید کرم‌های دریایی نرئیس برای تغذیه آبزیان خبر داد و بیان کرد: با دست یابی متخصصان علوم شیلاتی کشور به دانش فنی، کرم دریایی "نرئیس" در ایستگاه تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهر تولید شد.

وی با بیان اینکه "قبلا این کرم از دیگر کشورها برای تغذیه مولدهای میگو وارد می‌شد" افزود: اکنون تولید انبوه کرم‌های دریایی نرئیس برای تغذیه آبزیان به ویژه مولد میگو در تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهر آغاز شده است که نقش مهمی در افزایش تولید مولد میگو دارد.

وی، از ساخت  محصول کیت ‭pcr‬ تشخیص بیماری لکه سفید میگو در این پژوهشکده خبر داد و گفت: برای ساخت این محصول اقدامات مهمی در پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر انجام شده که امید می‌رود در آذرماه امسال همزمان با هفته پژوهش از آن رونمایی شود.

گشت تحقیقاتی آزادسازی فصل صید میگو در خلیج فارس بوشهر آغاز شد 7000 مولد میگوی پرورشی در کشور تولید می‌شود افتتاح ایستگاه تحقیقاتی تولید میگو در بوشهر

  رئیس پژوهشکده میگوی کشور با بیان اینکه متخصصان و پژوهشگران علوم شیلاتی از توانمند بالایی برخوردار هستند افزود: طرح‌های مهم  تحقیقاتی دیگر در عرصه آبزیان و علوم شیلاتی در حال طراحی و تدوبن است که نقش مهمی در افزایش تولید میگو در استخرهای پرورشی دارد.

انتهای پیام/190/س

R41363/P/S6,53/CT1 بیشتر بخوانید... گشت تحقیقاتی آزادسازی فصل صید میگو در خلیج فارس بوشهر آغاز شد گشت‌های تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در ۳۰ ایستگاه دریایی استان بوشهر آغاز می‌شود‌ یک میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد قطعه بچه میگو خلیج فارس بوشهر استان بوشهر تولید مولد بوشهر آغاز مولد میگو آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند

ایتنا - یوتیوب اعلام کرد که از سازندگان می‌خواهد که محتوایی که با هوش مصنوعی ساخته شده را برای بینندگان فاش کنند.
یوتیوب در حال معرفی ابزار جدیدی است که از کاربران می‌خواهد محتوایی را که بینندگان می‌توانند به‌عنوان یک شخص، مکان یا رویداد واقعی اشتباه بگیرند، که با رسانه‌های تغییریافته یا مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی مولد، ایجاد شده است، افشا کنند.

به گزارش ایتنا، هدف از افشای اطلاعات جدید جلوگیری از فریب دادن کاربران است، زیرا ابزارهای مولد جدید هوش مصنوعی تشخیص واقعی و جعلی را دشوارتر می‌کنند. کارشناسان هشدار داده‌اند که هوش مصنوعی و دیپ‌فیک خطر قابل‌توجهی در طول انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایالات متحده به همراه خواهند داشت.

یوتیوب در ماه نوامبر اعلام کرد که قصد دارد به‌روزرسانی را به عنوان بخشی از معرفی بزرگ‌تر سیاست‌های جدید هوش مصنوعی ارائه کند.

یوتیوب می‌گوید که خط ‌مشی جدید سازندگان را ملزم نمی‌کند که محتوایی را که به وضوح غیرواقعی یا متحرک است را افشا کنند. همچنین سازندگان را مجبور نمی‌کند که به افشای محتوایی که از هوش مصنوعی مولد برای کمک به تولید، مانند تولید اسکریپت‌ها یا زیرنویس‌های خودکار استفاده می‌کنند، بپردازند.

این پلتفرم ویدیوهایی را هدف قرار می‌دهد که از شباهت یک فرد واقعی استفاده می کنند. به‌عنوان مثال، سازندگان باید افشا کنند که چه زمانی محتوایی را به‌صورت دیجیتالی تغییر داده‌اند تا صورت یک فرد را با چهره دیگری جایگزین کنند یا به‌طور مصنوعی صدای یک فرد را برای روایت یک ویدیو تولید کنند.

یوتیوب می‌گوید که اکثر ویدیوها دارای برچسبی هستند که در توضیحات ظاهر می‌شوند، اما برای ویدیوهایی که موضوعات حساس‌تری مانند سلامت یا اخبار را لمس می‌کنند، این شرکت برچسب برجسته‌تری را روی خود ویدیو نشان می‌دهد.

بینندگان در هفته‌های آینده برچسب‌ها را در همه قالب‌های یوتیوب، از جمله برنامه تلفن همراه و به زودی روی دسک‌تاپ و تلویزیون، مشاهده خواهند کرد. یوتیوب  همچنین قصد دارد اقدامات اجرایی را برای سازندگانی که به طور مداوم از برچسب‌ها استفاده نمی‌کنند، در نظر بگیرد.

دیگر خبرها

  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید