Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مسئول شهرسازی و معماری شهرداری ابرکوه گفت: تصویب و اجرای طرح بازآفرینی محله جهانستان با هدف ساماندهی بافت فرسوده و پاسخ به نیازهای اهالی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

«احمدرضا اسدی» در گفت‌وگو با ایسنا از اجرای طرح بازآفرینی مرکز محله جهانستان خبر داد و گفت: طرح بازآفرینی شهری در این محله با هدف ساماندهی بافت‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه‌ای با توجه به نیازهای هر محله جهت اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که طرح بازآفرینی شهری بر اساس برنامه‌های ملی جهت استفاده از ظرفیت‌های محلات و بافت های ناکارآمد شهری برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: در این طرح محلاتی که دچار آسیب‌های اجتماعی، کالبدی و سازه‌ای هستند، شناسایی شده و پس از انجام مطالعات و تهیه طرح، برنامه‌ریزی جهت مرمت، احیا، ایمن‌سازی و ارتقا کیفی بهداشت محیط صورت می‌گیرد. 

اسدی با اشاره به این که در طرح بازآفرینی، محلات دچار آسیب مجدداً مورد ارزیابی، طراحی و مداخله‌های هدفمند قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در نگاه شهرداری و در ادامه سایر طرح‌هایی که در این حوزه پیش بینی شده است، در حال حاضر تصویب و در ادامه آن اجرای طرح در کوچه علی موسی الرضا(ع) محله جهانستان در دستور کار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: کوچه علی موسی الرضا(ع) دارای یک بخش تاریخی است که شهرداری از مداخله در آن خودداری کرده و فقط اقدام به بهسازی محیط خواهد کرد. بخش دیگر کوچه نامبرده که خارج از محدوده تاریخی و در گذشته به صورت باغ بوده و امروز خشک شده است، معضلاتی از جمله دسترسی و دفع آب‌های سطحی دارد که بر ضرورت تبدیل اراضی به زمین‌های قابل استفاده تأکید داریم. 

این مسئول در پایان تصریح کرد: طرح بازآفرینی محله جهانستان، منطقه مورد نظر را به یک کوی یا برزن مسکونی تبدیل کرده و موجب ارتقا سطح زیستی ساکنان در حوزه بهداشت محیط خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازآفرینی شهری ابركوه استانی اجتماعی طرح بازآفرینی دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود

شهردار یزد با بیان این که در اجرای پروژه هدایت آب های سطحی، ادعای انتقال روان آب‌ها به قنوات متروکه بی پایه و اساس است، گفت: سه مقصد نهایی و خروجی برای این کانال‌ها طراحی شده و به هیچ وجه در اجرای این طرح، آب‌های جمع آوری شده به درون قنوات هدایت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با اشاره به اینکه کانال‌ها و تأسیسات دفع آب‌های سطحی ایجاد شده توسط شهرداری بر اساس بررسی‌های کارشناسی ایجاد شده است، اظهار کرد: این کانال‌ها، روان آب‌های شهر یزد را به سه مقصد مسیل مرکزی شهر، محدوده آبخوان سیل بند شاهدیه واقع در جنوب شهر شاهدیه و آبخوان مجاور بوستان محیطی کویر واقع در بلوار نصر هدایت می‌کنند.

وی افزود: اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در سال جاری متوقف نشده و این طرح در بلوار جمهوری اسلامی، بلوار نصر و بلوار آزادگان در دستور کار شهرداری بوده و در حال اجرا است.

شهردار یزد با تأکید مجدد بر اینکه در اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها به هیچ عنوان به قنوات متروکه هدایت نمی‌شود، اعلام کرد: تمام تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در اجرای این پروژه، پیشگیری از مسدود شدن مسیرهای اصلی شهر، احیای مسیل مرکزی و هدایت آب‌های باران به سفره‌های زیرزمینی به صورت امن است تا فضایی شاداب برای شهروندان به دور از مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی به وجود آید.

کد خبر 750931

دیگر خبرها

  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری