Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال برخی اظهارات طرف اوکراینی در خصوص مذاکرات مربوط به سانحه سقوط هواپیمای پرواز PS752، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین طی اطلاعیه‌ای نقطه نظرات خود در ارتباط با این موضوع را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: «طرف ایرانی به هیچ وجه یادداشت های طرف اوکراینی را بدون پاسخ نگذاشته و این پاسخ ها یا به صورت یادداشت رسمی و یا در ملاقات های رسمی مقامات ایرانی با سفیر اوکراین در تهران و ملاقات های سفیر جمهوری اسلامی ایران با مقامات اوکراینی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را برای مذاکره با طرف اوکراینی بر اساس مقررات بین المللی قابل اعمال اعلام نموده و متن جامعی را از ماه‌ها قبل به طرف اوکراینی ارائه کرده است که تاکنون بدون پاسخ مانده است. جمهوری اسلامی ایران نه موضوعی برای پنهان کردن دارد و نه دلیلی برای عدم همکاری با اوکراین.

بر این اساس، طی روز جاری (8 جولای) آمادگی طرف ایرانی برای آغاز مذاکرات دو کشور از تاریخ 20 جولای به بعد از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به سفارت اوکراین در تهران اعلام گردید و اکنون ما منتظر تاریخ پیشنهادی طرف اوکراینی هستیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و اوکراین سقوط هواپیمای اوکراینی جمهوری اسلامی ایران طرف اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا به نارضایتی گسترده اوکراینی‌ها از رئیس‌جمهور این کشور پی‌برده و اعتراف می‌کنند.

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را تشدید کرده است.

این سرویس در بیانیه‌ای توضیح داد: «آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود نارضایتی در میان شهروندان اوکراینی در مورد طولانی شدن جنگ [با روسیه] اذعان کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مهمترین مسئله برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی‌ها است. برای آنها مهم نیست که چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد».

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه داد: «در همین حال، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند زلنسکی فعلا در سمت خود باقی بماند و مخالفان او را متقاعد می‌کنند که فعلا خویشتن‌داری کنند».

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «واضح است که زلنسکی در نبرد برای به دست آوردن قلب و ذهن مردم اوکراین شکست خورده است و پس از تاریخ ۲۰ می، مشروعیت خود را کاملاً از دست خواهد داد».

به نوشته اسپوتنیک، این سرویس همچنین افزود: «آمریکا به اینکه چه کسی به طور خاص، اوکراین را هدایت کند اهمیتی نمی‌دهد، بلکه مهم این است که چه کسی قادر به ادامه جنگ با روسیه باشد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»