Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در خصوص انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به خاطر بیماری کرونا مجبور به تغییر زمان شدیم و زمان آن را از ۲۹ فروردین به ۲۱ شهریور موکول کردیم، گفت: برای برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۱ شهریور هم تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم. تاریخ انتشار: 13:10 - 19 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۰۸۳ خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نشست مدیران ارشد وزارت کشور با معاون اول ریاست جمهوری که در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه معاونت سیاسی وزارت کشور با سه کارکرد سیاسی، انتخاباتی و تقسیمات کشوری در راستای پیشبرد اهداف عالیه دولت عمل می‌کند؛ اظهار داشت: محور و اساس برنامه ریزی ما بر چهار مولفه آرامش، امنیت، آزادی و پیشرفت منطبق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر کشور با اشاره به کارویژه امور سیاسی وزارت کشور گفت: ساماندهی تحزب و فعالیت تشکل‌های سیاسی در قالب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صورت می‌گیرد.
عرف در این خصوص گفت: در کشور حدود ۱۱۸ حزب دارای مجوز دار که خود را با مفاد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تطبیق داده‌اند، در حال فعالیت هستند. این در حالی است که در نظامات سیاسی پیشرفته، اغلب ۱۰ الی ۱۵ حزب به معنی واقعی کلمه فعالیت دارند.
معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه طبق برنامه دولت در تلاش برای توسعه فعالیت احزاب در کشور هستیم؛ گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم به سمت تسهیل فعالیت‌های حزبی حرکت کردیم تا احزاب حضور پر رنگی در نظام مدیریتی کشور داشته باشد.
عرف در ادامه صحبت‌های خود به کارویژه دیگر معاونت سیاسی وزارت کشور در حوزه رصد و پایش فضای سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با تحلیل درست و واقعی از اوضاع و احوال سیاسی کشور، اقدامات لازم را برای مدیریت اتفاقات سیاسی در کشور صورت دهیم.
عرف در ادامه افزود: مسئله انتصابات از دیگر حوزه‌های مهم کارکردی معاونت سیاسی وزارت کشور است که در این عرصه سعی داریم از رهگذر تعامل سازنده با سایر نهاد‌ها به خصوص مجلس شورای اسلامی با حفظ استقلال دولت، انتصابات را در فرمانداری‌ها و حوزه‌های اجرایی در بخش‌های استانداری انجام دهیم.
راهبری کمیسیون‌های سه گانه کارگری، اقوام و دانشجویی شاک از دیگر موضوعاتی بود که عرف به آن اشاره کرد و گفت: در این موضوعات هم به خصوص در حوزه کارگری و امنیتی با بخش‌های اقتصادی و امنیتی وزارت کشور در هماهنگی کامل هستیم و سعی داریم به صورت تعامل مشترک، امورات و مسائل این حوزه را پیش ببریم.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسئله انتخابات اسفند ماه ۹۸ اشاره کرد و گفت: چهار اصل مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت را به عنوان ارکان انتخابات در کانون توجه خود و برنامه ریزی‌ها و اقدامات مدنظر داشتیم.
وی در این خصوص گفت: در حوزه امنیت و سلامت که حوزه تخصصی و از وظایف ذاتی وزارت کشور در بحث برگزاری انتخابات است، بهترین عملکرد را در انتخابات سال گذشته داشتیم.
عرف افزود: در خصوص انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی هم به خاطر بیماری کرونا مجبور به تغییر زمان شدیم و زمان آن را از ۲۹ فروردین به ۲۱ شهریور موکول کردیم.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۱ شهریور هم تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم؛ اظهار داشت: هر تصمیمی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اتخاذ شود، وزارت کشور هم تبعیت خواهد کرد.
جمال عرف در پایان صحبت‌های خود به انتخابات مهم ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در سال آینده چهار انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس و خبرگان را داریم که از همین الان در حال فراهم کردن زمینه‌ها برای برگزاری این انتخابات‌ها هستیم.   بیشتر بخوانید: معاون سیاسی وزیر کشور: درخواست داده‌ایم مجلس یازدهم به لایحه جامع انتخابات بپردازد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزرات کشور عرف معاون سیاسی وزیر کشور مجلس شورای اسلامی سیاسی وزارت کشور اشاره کرد و گفت برای برگزاری وزیر کشور ۲۱ شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در حاشیه برگزاری نشست این ستاد، از آمادگی کامل استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه تشکیل این ستاد در آستانه برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سمیرم و لنجان، عنوان کرد: بیست و یکم اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات در این دو حوزه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از انتخابات، صرفاً افرادی که در مرحله نخست در همین دو حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق اخذ رأی بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رقابت در هر حوزه انتخابیه میان دو نفر است، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان آقایان اکبر پولادی باغبادرانی و حسین رجایی ریزی خواهد بود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد انتخابات امروز، مقدمات اجرای انتخابات در این دو حوزه با حضور فرمانداران شهرستان‌های لنجان و سمیرم رصد و بررسی شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات مشکلی وجود ندارد و همه مقدمات فراهم است. امیدوارم مردم در این دو حوزه با نشاط و پرشور پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند و نماینده منتخب خود را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تبلیغات انتخابات از پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

استقرار ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان سمیرم

اصغر هدایت فرماندار شهرستان سمیرم نیز گفت: این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آمادگی کامل را دارد، عوامل اجرایی، نظارتی و پشتیبانی نیز در آمادگی کامل هستند

وی ادامه داد: ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان مستقر خواهد بود که ۲۸ صندوق به صورت سیار و ۴۹ صندوق به صورت ثابت هستند.

فرماندار شهرستان سمیرم گفت: بالغ بر ۳ هزار نفر به صورت مستقیم، غیرمستقیم و پشتیبانی در صندوق‌های اخذ رأی این شهرستان حضور خواهند داشت.

وی ضمن قدردانی از مردم شهرستان سمیرم که حضور پرشوری در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند، گفت: دعوت می‌کنم مردم شریف شهرستان در مرحله دوم نیز پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

استقرار ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان لنجان

حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار لنجان نیز عنوان کرد: شهرستان لنجان دارای ۱۵۳ شعبه اخذ رأی است که ۱۳۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۶ شعبه به صورت سیار در اختیار مردم قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان لنجان در مجموع افزون بر دوهزار و ۷۰۰ نفر هستند، ادامه داد: از امروز به مدت سه روز آموزش عوامل اجرایی در سطح شهرستان لنجان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص با کمیته آموزش ستاد انتخابات استان هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

محمدی فشارکی اظهار کرد: تبلیغات توسط نامزدها انجام شده و تنور انتخابات در شهرستان لنجان گرم است و رقابت بسیار نزدیکی میان دو داوطلب وجود دارد.

کد خبر 750752

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس|را‌ی‌گیری در۶۰درصد شعب«الکترونیکی»انجام می‌شود
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا