Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سلیم ساسانی روز پنجشنبه با حضور در دفتر ایرنا مرکز کرمانشاه به مناسب هفته شهرداری ها اظهارداشت: در استان کرمانشاه ۳۴ شهرداری و ۱۷۹ عضور شورای شهر و روستا فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری ها مجموعه های خودگردانی هستند که براساس درآمدهای خود هزینه می کنند، گفت: برخی شهرداری های سطح استان باتوجه به شرایط به وجود آمده به واسطه شیوع بیماری‌کرونا و بالا رفتن هزینه ها برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل روبه رو شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: هم اکنون از طریق ارتباط با وزارت کشور پیگیر موضوع هستیم تا بتوانیم مشکل شهرداری های استان را برطرف کرده و حقوق معوقه پرسنل آنها را پرداخت کنیم.
ساسانی گفت: امیدواریم با پرداخت طلب های شهرداری ها توسط مردم و ارگان‌ها و رونق دوباره ساخت و ساز در سطح شهر شاهد افزایش درآمد شهرداری ها در سطح استان باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به روند آغاز شده در استان برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرها، گفت: در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری مقدم تر از برخورد است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه تاکید کرد: شهرداری ها نیز باید بااستفاده از ظرفیت نیروهای خود و نظام مهندسی اولویت را برای پیشگیری از وقوع ساخت و سازهای غیرقانونی قرار دهند.
ساسانی توضیح داد: زمانی که پیشگیری را رها کنیم امکان بروز تخلف های ساخت و ساز در ابعاد گسترده بالا می رود که رفع این تخلفات تبعاتی را به همراه خواهد داشت.
وی باتاکید بر اینکه شهرداری ها باید با قدرت در زمینه رفع تخلفات وارد شوند، گفت: ورود به موضوع رفع تخلفات ساخت و ساز باید منطبق با قانون باشد از این رو نباید اقتدار در برخورد، ناقض شان انسانی شود و خسارت های بعدی را به همراه داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه یادآور شد: شهرداری ها باید با رصد مستمر از ساخت و سازهای سطح شهر اجازه ندهند افراد سودجو برخلاف قانون حرکت کرده و شهروندان را با مشکل روبه رو کنند.
ساسانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ایجاد روابط تنگاتنگ بین شوراهای شهر با شهرداری ها تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین آسیب های مدیریت شهری شفاف نبودن روابط بین شهرداری‌ها و شوراها است و ارتباط شهرداری با شورا باید بر اساس قانون و شفاف باشد.
وی تاکید کرد: بدون شک شهرداری‌هایی موفق تر عمل خواهند کرد که از فضای ۲ دستگی و اختلاف با شوراهای شهر خارج شوند و ارتباطی تنگاتنگ با این نهاد ناظر داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت‌: اگر شورایی داخلش اختلاف نظر نباشد شورای زنده ای نیست اما مدیریت کردن این اختلافات هنری است که شوراها باید از عهده آن بر آیند.
ساسانی افزود: تجربه نشان داده است که شهرداری هایی که ارتباط بهتری با شوراهای شهر دارند از نظر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان نیز بهتر عمل می کنند و روند توسعه شهر نیز با سرعت بیشتری پیش می رود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر در شهرداری هایی که مدیریت ماندگاری بیشتری دارد مشکل کمتر است اما در شهرهایی که اعضای شورا مدام‌ به دنبال تغییر شهردار هستند روند توسعه شهر به کندی انجام می شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب‌ها شورای شهر ویروس کرونا شهرداری کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر ویروس کرونا شهرداری کرمانشاه شورای شهر ویروس کرونا شهرداری کرمانشاه ساخت و سازهای شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه

نادر نورایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تعهد اشتغال استان در سال گذشته را ۳۴ هزار نفر اعلام  و گفت : خوشبختانه با پرداخت مناسب تسهیلات توانستیم بیش از تعهد و به میزان ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

وی رقم تسهیلات پرداختی اشتغالزایی استان در سال گذشته را ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف به متقاضیانی که از سوی دستگاه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شده بودند، پرداخت شده است.

‌رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع محتلف همچون تبصره ۱۸، سفر ریاست جمهوری و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری هم با کمک دستگاه اجرایی و مجموعه بانک‌های استان شاهد افزایش آمار اشتغالزایی در استان و رونق تولید و افزایش مشارکت مردم در این عرصه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم