Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد: ما مخالف مداخله نظامی خارجی در خصوص بحران لیبی هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در نشست مجازی شورای امنیت در خصوص لیبی مجددا بر مخالفت این اتحادیه با هرگونه مداخله نظامی خارجی در لیبی تاکید کرد و خواستار توقف فوری جنگ و درگیری میان طرف‌های لیبیایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 احمد ابوالغیط در ادامه افزود: ما بر لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی و مزدوران از خاک لیبی و ازسرگیری رایزنی میان  برادران لیبیایی با هدف دستیابی به راهکاری برای اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی این کشور تاکید داریم.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تصریح کرد: امکان ندارد این تلاش‌ها و روندها موفقیت‌آمیز باشد مگر اینکه فضایی به دور از هرگونه مداخله‌های خارجی و تهدید گروه‌ها و شبه‌نظامیان مسلح وجود داشته باشد.

در همین راستا، یک منبع مسئول در دبیرکلی اتحادیه عرب اعلام کرد: ابوالغیط در جریان سخنرانی خود به بررسی نتایج نشست فوق‌العاده اخیر که در سطح وزرای خارجه کشورهای عربی در خصوص تحولات لیبی در ۲۳ ژوئن برگزار شد، پرداخت و بر پایبندی اتحادیه عرب به تداوم تلاش‌های خود و کمک هیأت سازمان ملل در لیبی جهت دستیابی به توافق فراگیر و دائمی بر سر توقف آتش‌بس در این کشور تحت نظارت سازمان ملل تاکید کرد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي اتحاديه عرب اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در خواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

کنگره آمریکا با ارائه طرحی خواستار توقف کمک نظامی این کشور به رژیم صهیونیستی شد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074454 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • کشف ۴ و نیم میلیارد تومان البسه قاچاق در غرب تهران
  • در خواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی