Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر فخری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید هفتگی از بنگاه های تولیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک صنعتی فعلی در حریم شهر قرار دارد و امکان توسعه نداشته و فعالیت برای برخی صنوف در آن وجود ندارد به همین منظور راه اندازی شهرک صنعتی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چند روستای بزرگ شاهرود قابلیت شهر شدن را دارند، تصریح کرد: طرح توجیهی هم برای چند روستای این شهرستان در حال تهیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری با اشاره به اینکه در طرح جامع ۶ روستای بزرگ اطراف شاهرود از حریم این شهر خارج می شود، اظهار داشت: برای روستاهای مغان، اردیان، دیزج ، رویان، بدشت و سعدآباد در این طرح، حریم جدیدی تعریف شده که از مزایای این طرح اختصاص درآمد از عوارض و مالیات ها برای توسعه خود روستاها صرف می شود.

  فرماندار شاهرود با بیان اینکه روستا دهملا با ۲ هزارتن جمعیت ثابت در استان سمنان به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شده است، ابراز داشت: در این روستا حدود ۱۰۰ کارگاه درودگری و ۵۰ کارگاه منبت کاری فعال است و برخی هم در بخش کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: برغم مشکلات موجود در تخصیص اعتبارات، امسال برای شهرستان شاهرود نسبت به سال گذشته ۹.۱۱ درصد افزایش اعتبار تخصیص یافته است.

فخری گفت: امسال اعتبار توسعه فرودگاه شاهرود و بیمارستان امام حسین(ع) هم به پیوست بودجه شهرستان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه جمع سه بخش اعتباری تملک دارایی استانی، پیوست جدول بودجه و اعتبارات سفر رییس جمهور مبلغ ۲۹۸ میلیارد تومان است، تصریح کرد: تخصیص اعتبار به طرح های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و طرح هایی که با کمترین هزینه بیشترین خانوارها از آن نفع می برند در دستور کار است.

فرماندار شاهرود و جمعی از مسوولان شهرستان پس از بازدید از چند کارگاه تولیدی در محل دهیاری روستاهای دهملا، قلعه حاجی و راهنجان نشستی با دهیاران و شوراها داشته و مشکلات این سه روستا را مورد بررسی قرار داده و دستور رسیدگی صادر کردند.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شاهرود جهش تولید سعد آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شاهرود جهش تولید سعد آباد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شاهرود جهش تولید سعد آباد استان سمنان شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

فرماندار ملایر گفت: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سلمان اسماعیلی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امور گردشگری سبب رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی‎سازی امور می‌شود.

وی افزود: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد عرضه صنایع‌دستی ملایر خواهد بود که در کنار این اقدام تقویت آنلاین شاپ ها در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت، سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی‌ورد به صورت رسمی باشیم.

معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها داشته باشیم.

کد خبر 747110

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد