Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: آب سد مارون با هدف افزایش دبی رودخانه‌های مارون و جراحی و تامین حقابه تالاب بین المللی شادگان با دبی ۷۰ مترمکعب برثانیه از ۲۲ تیرماه رهاسازی می‌شود. - اخبار استانها -

مهدی خواجه پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهبهان، اظهار داشت:با هدف افزایش دبی رودخانه‌های مارون و جراحی جهت کشت‌های دائم و نخیلات حوزه آبریز مارون-جراحی در محدوده شهرستان‌های بهبهان، جایزان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر، شادگان و همچنین تامین حقابه تالاب بین المللی شادگان آب از سد مارون بهبهان رهاسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره زمان این رهاسازی و حجم آن افزود: این رهاسازی از روز یکشنبه 22 تیرماه به مدت 10 روز و با دبی ٧ مترمکعب برثانیه صورت می‌پذیرد.

استاندار اردبیل: مطالعه طرح گردشگری سد «پیله‌سحران» آغاز می‌شودخراسان شمالی| 5.8 میلیارد تومان از اعتبارات طرح "علاج‌بخشی سد بیدواز" ابلاغ شده استقرارگاه خاتم‌الانبیا در گلستان بیمارستان و سد می‌سازد

مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: اطلاع رسانی  و هشدارهای لازم از طریق مکاتبه با فرماندار شهرستان‌ها، مسئولان دادگستری و سایر مسئولان صورت گرفته است.

وی بیان داشت: مردم در بازه ده روزه رهاسازی آب از بستر و حریم رودخانه مارون فاصله گرفته و سایر دستگاه‌ها لازم است نسبت به رفع موانعی که باعث ایجاد خسارت و سوانح می گردند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش تسنیم، تراز فعلی سد مارون بهبهان488 متر و حجم فعلی آن نیز ٧٨٩ متر است. ورودی آب به این سد ١5 مترمکعب بر ثانیه است.

انتهای پیام/341/ ع

R41468/P/S6,57/CT1 بیشتر بخوانید... رئیس مجمع نمایندگان گیلان: افزایش ۲۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی به تالاب انزلی اقدامی غیرکارشناسی است مرگ در کمین کسانی که در سدها و رودخانه‌ها شنا می‌کنند؛ کاهش ۳۱ میلیون مترمکعبی ذخیره آبخوان‌های استان گلستان تعطیلی استخرها تمایل به شنا در رودخانه‌ و سراب‌ها را افزایش داده است/ ۱۲ نفر از ابتدای سال غرق شده‌اند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سد مارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • رهاسازی آب از سد علویان مراغه به زمین‌های زراعی
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد