Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-26@08:49:23 GMT

تیر خلاص یحیی و پرسپولیس به جدال صدرنشینان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۱۵۲

تیر خلاص یحیی و پرسپولیس به جدال صدرنشینان

پرسپولیس فردا شب باید در تبریز برای ۳ امتیازی بجنگد که می‌تواند این تیم را به چند سانتیمتری جام قهرمانی این فصل برساند و یحیی گل‌محمدی به هر قیمتی این ۳ امتیاز را می‌خواهد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پرسپولیس فرداشب باید در تبریز یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل را برگزار کند. قرمز‌های تهران در حال حاضر ۵۳ امتیازی هستند و با تیم دوم جدول یعنی سپاهان ۱۲ امتیاز فاصله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی فرداشب در چارچوب دیدار‌های هفته ۲۴ برگزار می‌شود و به چند دلیل ۳ امتیاز این بازی به شدت برای یحیی گل محمدی و شاگردانش اهمیت دارد.

استعفای یحیی و انتصاب مهاجری
یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس دو روز قبل استعفا داد. برخی از پیشکسوتان حق را به یحیی دادند و برخی دیگر معتقد بودند یحیی برای آنکه امتیاز‌هایی را برای تیم و شاگردانش بگیرد، استعفا داد و ما اگر جای او بودیم چنین کاری نمی‌کردیم که استعفا دهیم تا امتیاز بگیریم. در نقطه مقابل، ماشین‌سازی قرار دارد که همین چند روز پیش، دوباره رضا مهاجری را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است. مهاجری در دوره اول حضورش روی نیمکت ماشین‌سازی عملکرد قابل قبولی داشت و حالا باید دید در بدو ورود چگونه عمل می‌کند.

کارنامه درخشان بیرون از خانه
پرسپولیس در این فصل ۹ بازی بیرون از خانه داشته است. ۵ بازی در دور رفت بازی‌ها و ۴ بازی در دور برگشت. از این تعداد، پرسپولیس ۳ امتیاز بازی با سپاهان را به دلیل حاضر نشدن تیم میزبان و با حکم کمیته انضباطی به دست آورده است و در هر ۳ بازی بیرون از خانه دور برگشت پیروز شده است. این کارنامه درخشان، گل‌محمدی را امیدوار می‌کند که در بازی فرداشب هم به نتیجه‌ای مناسب دست پیدا کند.

بازی در خانه عقاب‌ها
تبریز خانه تراکتور تیم محبوب این شهر است و ماشین‌سازی هم تیم دوم محمدرضا زنوزی مالک تراکتور است (که یکی از رقبای پرسپولیس در راه قهرمانی محسوب می‌شود). به این ترتیب پرسپولیس در خانه تراکتور بازی می‌کند و شانس آورده که ماشین‌سازی نمی‌تواند تماشاگرانش (شما بخوانید تماشاگران تراکتور) را به همراه داشته باشد. همین خالی بودن ورزشگاه بنیان‌دیزل شاید امتیازی برای تیم مهمان باشد تا راحت‌تر به برد فکر کند.

پرسپولیس فردا جدا می‌شود؟
پرسپولیس اکنون ۵۳ امتیازی است و سپاهان ۴۱ امتیازی، شهر خودرو ۴۱ امتیازی، تراکتور ۴۰ امتیازی، فولاد ۳۹ امتیازی و استقلال ۳۷ امتیازی را در تعقیب خود می‌بیند. البته استقلال هنوز بازی عقب افتاده با پارس جنوبی جم را در برنامه‌اش دارد. اگر پرسپولیس ۳ امتیاز بازی فرداشب مقابل ماشین‌سازی را به حساب خود بریزد، دیگر مدعیان قهرمانی را دلسرد خواهد کرد. شاید این برد به جدال صدرنشینان برای قهرمانی پایان دهد و از این به بعد همه برای سهمیه بجنگند. سهمیه‌ای که البته هنوز به صورت قطعی مشخص نشده و ماجرا‌های دنباله‌دار کرونا شاید این سهمیه را هم تحت تأثیر خود قرار دهد.

شب تعیین‌کننده
در هر حال پرسپولیس فرداشب باید در تبریز برای ۳ امتیازی بجنگد که می‌تواند این تیم را به چند سانتیمتری جام قهرمانی این فصل برساند و یحیی گل‌محمدی به هر قیمتی این ۳ امتیاز را می‌خواهد. امید یحیی گل‌محمدی به سکو‌های خالی ورزشگاه است که می‌تواند به تیم او کمک کند تا با حداکثر تمرکز راهی میدان شود و بازی را به پایان برساند، اما نکته تهدید‌کننده، امیدی است که با جذب مهاجری به ماشین‌سازی برگشته. او در اولین تجربه در بازگشت و بلافاصله بعد از ورود به تبریز مقابل نفت مسجد سلیمان قرار گرفت و طبیعی بود که نتواند در بازی اول معجزه کند. شاید تیم مهاجری در بازی فرداشب متفاوت‌تر و بهتر از آن بازی عمل کند که اگر این‌گونه شود، کار برای شاگردان گل‌محمدی سخت خواهد شد.
اولین بازی هفته ۲۴ ساعت ۲۰:۱۵ فرداشب در تبریز آغاز می‌شود و اگر با برد پرسپولیس تمام شود، دیگ جوشان لیگ را خنک خواهد کرد و شاید بازی‌های شنبه از جمله ۳ بازی حساس استقلال- تراکتور، سپاهان- پارس جنوبی جم و همین‌طور فولاد- نفت مسجد سلیمان هیجان و جذابیت خود را از دست بدهد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس پرسپولیس لیگ برتر ایران یحیی گل محمدی بازی فرداشب ماشین سازی ۳ امتیازی ۳ امتیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟

آفتاب‌‌نیوز :

بدون تردید استقلال تیم شایسته‌ای بوده که در فاصله ۶‌هفته به پایان مسابقات لیگ برتر در صدر جدول قرار دارد. نمی‌شود بدون لیاقت مدت طولانی در چنین جایگاهی ماند. آبی‌ها از ابتدای فصل روح مبارزه و جنگجویی خود را نشان داده‌اند و در کنار آن به لطف تدابیر کادرفنی، امتیازات خوبی جمع کرده‌اند. با این حال پرسپولیس هم فاصله بعید و عجیبی با رقیب سنتی ندارد و با یک امتیاز کمتر، لغزش آبی‌ها را انتظار می‌کشد. هم‌اکنون ابتکار عمل در دست سرخ‌ها نیست و این مسئله غیراز نتایج خوب استقلال، به گاف‌های بی‌موقع قرمز‌ها هم مربوط می‌شود.

پرسپولیس در برخی مسابقاتی که نبرده، جای افسوس چندانی نداشته است؛ ازجمله تساوی برابر ملوان و ذوب‌آهن در دور رفت یا باخت به سپاهانی که در نقش جهان تیم برتر میدان بود. با این حال حداقل ۴‌بازی خیلی مفت از دست قرمز‌ها رفت؛ ۴‌دیداری که کسب امتیازات کامل در هر کدام از آن‌ها می‌توانست سرنوشت تیم را تغییر بدهد.

نفت آبادان؛ فاجعه کامل

بعد از یک مساوی ناامیدکننده در انزلی و در روزی که پرسپولیس کم‌موقعیت‌ترین بازی کل فصلش را انجام داد، سرخ‌ها چاره‌ای جز بردن نفت در زمین خانگی خود نداشتند، اما ابتدا با گل علی یوسف عراقی غافلگیر شدند. فشار پرسپولیس در نیمه اول به جایی نرسید، اما اواخر این وقت حسین سنگرگیر از تیم مهمان اخراج شد تا طلایی‌پوشان یک نیمه کامل ۱۰‌نفره بازی کنند. پرسپولیس بی‌محابا فشار آورد و تا دقیقه‌۷۵ موفق شد توسط محمد عمری و گئورگی گولسیانی ۲‌گل بزند، اما قرمز‌ها بازی را رها کردند تا آخرین توپ مسابقه با اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر وارد دروازه آن‌ها شود؛ یک گل‌به‌خودی تلخ، تقاص تیمی که بازی را تمام‌شده تلقی کرد.

استقلال خوزستان؛ باری به هر جهت

یکی از سهل‌انگارترین نسخه‌های پرسپولیس این فصل، هفته سیزدهم در بازی برابر استقلال خوزستان اکران شد. در روزی که استقلال با ۴‌گل در ورزشگاه آزادی نساجی را شکست داد، سرخپوشان در اهواز به یک امتیاز بسنده کردند. این‌بار هم تیم حریف با گل زودهنگام جواد آقایی‌پور جلو افتاد، باز پرسپولیس کلی تقلا کرد تا با گل محمدحسین کنعانی‌زادگان از روی نقطه پنالتی کار را مساوی کند، اما باز هم قرمز‌ها درس نگرفتند و یک گل آسان دیگر از آقایی‌پور خوردند تا گل نبیل باهویی فقط مانع از شکست آن‌ها شود. آن ۲ امتیاز هم خیلی ساده از کف رفت.

مس رفسنجان؛ اوج بی‌خیالی

آخرین بازی نیم‌فصل اول، آخرین بازی یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس هم بود؛ نمایشی از بی‌خیالی و بی‌تفاوتی مرگبار. در روز‌هایی که مس رفسنجان بدترین نتایج ممکن را می‌گرفت و حتی تکلیف کادرفنی‌اش هم به درستی مشخص نبود، پرسپولیس خیلی راحت برابر این تیم متوقف شد. قرمز‌ها در آخرین دقایق نیمه اول با گل شهاب زاهدی جلو افتادند، اما شیمبا در نخستین دقایق نیمه دوم از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. در ادامه مسابقه هم واقعا برنامه و تلاش مشخصی از سرخپوشان دیده نشد.

آلومینیوم؛ نه‌چندان عادلانه

این یکی مربوط به دوران اوسمار ویرا بود. در نخستین بازی دور برگشت، پرسپولیس بعد از یک نیمه متعادل، در نیمه دوم شروع کرد به فشار آوردن روی دروازه آلومینیوم و موقعیت‌های خوبی هم به‌وجود آورد. در شرایطی که هر لحظه احتمال گل زدن پرسپولیس وجود داشت، اشتباه علیرضا بیرانوند باعث شد امیر نوری از ۴۰‌متری دروازه سرخپوشان را باز کند. نتیجه این مسابقه از نظر فوتبالی چندان عادلانه نبود و حالا روشن می‌شود شاید حتی ثبت یک تساوی در اراک هم می‌توانست خیلی به قرمز‌ها کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون
  • اودینزه ۱-۲ آاس رم؛ دشت سه امتیازی ده روسی از جدال ۲۰ دقیقه‌ای
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • بسکتبال NBA | شوک بزرگ پکیج لیلرد به بوستون سلتیکس!
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟