Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع وکالت با توجه به حوزه‌های مختلف حقوقی نباید انحصار داشته و فارغ‌التحصیلان معطل شغل باشند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی در هر زمینه‌ای سطح رضایت‌مندی و کارآمدی را ارتقاء می‌دهد، اظهار کرد: انحصار در حوزه‌های مختلف و عدم اجازه رقابت سبب ایجاد سوءاستفاده و رانت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امروز در بخشی از واردات کشور در اختیار گروه و جریان خاصی بوده که به دلخواه خود قیمت‌گذاری و توزیع می‌کنند.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع فعالیت‌های فنی و تخصصی با توجه به اینکه قشر تحصیل‌کرده در سطح جامعه نباید این امور منحصر شود بلکه باب رقابت باز باشد و افراد متعهدانه به خدمت بهتر و صادقانه بپردازند.

آصفری گفت: در صورت شکستن انحصار دسترسی مردم برای پیگیری امور تخصصی آسان شده و در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع وکالت با توجه به حوزه‌های مختلف حقوقی نباید انحصار داشته و فارغ‌التحصیلان معطل شغل باشند.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در زمینه صدور مجوزهای وکالت منع قانونی وجود دارد باید هر چه سریع‌تر اصلاح شده و دولت و قوه قضاییه در راستای توسعه حق انتخاب مردم در این زمینه گام بردارند.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اراک وکالت شغل حوزه های مختلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: هرچند رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آئین نامه انضباطی فدراسیون و کدهای اخلاقی فیفا است اما باید به تخلف این فرد در دادسرای عمومی و انقلاب نیز رسیدگی شود.

رضا شاه منصوری در گفت و گو با فارس، درمورد صدور حکم محرومیت 10 ساله برای هوادار خاطی سپاهان، اظهار داشت: درمورد تخلف هوادار منتسب به باشگاه سپاهان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه تخلف در حیطه و محوطه ورزشگاه رقم خورده، صلاحیت رسیدگی دارد. از طرفی کمیته انضباطی می‌تواند به تخلف تماشاگران هر تیم از این جهت که عضو منتسب به آن تیم و ارکان باشگاه هستند، رسیدگی کند.

وی افزود: رای صادره کمیته انضباطی نیز کاملا منطبق بر موازین آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال و کدهای اخلاقی فیفا است و معقول، مستدل و مستند با موازین حقوقی است.

کارشناس حقوقی فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به وقوع این تخلف در محیطی فوتبالی و ورزشی آیا می‌‎توان پرونده این فرد را در محاکم قضایی خارج از فوتبال نیز پیگیری کرد، توضیح داد: روند و رویه حقوقی که مذکر شدیم، در حیطه مسائل حقوقی و قضایی فوتبال است اما از باب جنبه عمومی جرم نیز با توجه به این که فعل و گفتار این فرد، موجب تشویش اذهان عمومی شده و او الفاظی را به کار برده که باعث وهن، توهین و مکدر شدن اجتماع وسیعی از بانوان کشورمان و طرفداران خانم فوتبال شده است، مدعی العموم نیز از طریق دادسراهای عمومی و انقلاب طبق قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 می‌تواند رسیدگی و طرح دعوا کند.

شاه‌منصوری ادامه داد: در این قانون نیز  جریمه‌هایی مثل جزای نقدی، شلاق و حبس برای شخص متخلف در نظر گرفته شده است.  دادسرای عمومی و انقلاب می‌توانند طبق موازین کیفری با این شخص برخورد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا