Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:45:53 GMT

مشکلات واحدهای تولیدی سمنان رسیدگی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۳۸۸

مشکلات واحدهای تولیدی سمنان رسیدگی می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: مشکلات، موارد و مطالبات مطرح‌شده از سوی واحدهای تولیدی استان سمنان رسیدگی و پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه منتخب ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با دستور کار بررسی و رسیدگی به موارد و مشکلات دو واحد تولیدی استان اظهار کرد: مسائل، موارد و مطالبات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران در استان با هدف تقویت صنعت به‌عنوان یکی از اولویت‌ها و محورهای توسعه استان، همواره در دستور کار قرار داشته و امروز نیز موارد و مطالبات دو واحد تولیدی طبق ضوابط، قوانین و آیین‌نامه‌ها تا حصول نتیجه مطلوب، رسیدگی و پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکل تأمین برق واحد تولیدی کنسانتره مس سولفیدی به‌عنوان یکی از مباحث و مطالبات مطرح‌شده از سوی این شرکت، گفت: برق‌رسانی به معادن و واحدهای تولیدی و فرآوری جنوب استان یکی از موارد و مباحث دارای اهمیتی است که اخیراً در دیدار استاندار سمنان با سرپرست وزارت صمت نیز مطرح و مقرر شد با مساعدت و همراهی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه همچون ایمیدرو، این کمبود مرتفع شود.

خجسته‌پور افزود: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران، عدم توجه به وجود زیرساخت‌ها و امکانات اولیه و دسترسی‌ها از قبیل برق، آب، گاز و ... در زمان اقدام برای احداث واحد تولیدی است.

وی بیان کرد: نیاز است تا زین پس، صدور مجوز برای احداث واحد تولیدی، فرآوری و سرمایه‌گذاری، منوط به فراهم نمودن دسترسی‌ها و زیرساخت‌های مناسب توسط دستگاه‌های متولی امر باشد تا از بروز مشکلات این‌چنینی در آینده و زیان دهی سرمایه‌گذار، جلوگیری به عمل آید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در خصوص مسائل و موارد محیط زیستی این واحد تولیدی، ضمن تشکر از همراهی همیشگی محیط زیست استان در پیگیری مسائل و موارد واحدها تولیدی با نگاه مثبت، بر استمرار حمایت از واحدهای تولیدی در این حوزه تأکید کرد.

خجسته‌پور از مکاتبه با وزارتخانه نیرو به جهت تأمین آب این واحد تولیدی خبر داد و در خصوص مباحث مطروحه از سوی شرکت تولیدکننده کولر و آبگرمکن گفت: مسائل مرتبط با بالا بودن قیمت حمل و نقل از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به‌منظور کاهش هزینه‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات با هماهنگی بانک عامل و تجدید ارزیابی وثایق با قید ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده از سوی واحد تولیدی، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان واحد تولیدی محیط زیست تولید خجسته پور استانداری سمنان اقتصادی تولیدی واحدهای تولیدی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی