Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@06:13:04 GMT

سایه کرونا بر ناوگان حمل و نقل درون‌شهری شیراز

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۶۶۷

سایه کرونا بر ناوگان حمل و نقل درون‌شهری شیراز

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز با اشاره به تعطیلی ۸۰ روزه ناوگان در مرحله نخست شیوع ویروس کرونا، گفت: درشرایط عادی حدود پنج هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوند، اما اکنون این میزان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مسعود حسن شاهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از یک دهه قبل به سازمان حمل و نقل عمومی شیراز بی مهری شده است، اظهار کرد: همیشه قرار بر این بوده که در بخش هزینه‌ها یک سوم به عهده دولت، یک سوم به عهده مردم و یک سوم به عهده شهرداری باشد، اما در شرایط فعلی تأمین هزینه خرید ناوگان به عهده سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طبیعتاً در شرایطی که هزینه‌های سنگین روی دوش شهرداری‌ها است خدمات شایسته‌ای نیز به شهروندان ارائه نمی‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز با بیان اینکه در پایان سال ۱۰ درصد ناوگان معادل یکصد دستگاه اتوبوس از رده خوارج می‌شوند، تصریح کرد: شهر شیراز یکی از کلان‌شهرهایی است که صددرصد ناوگان حمل و نقل عمومی آن در اختیار بخش خصوصی است و برای ادامه حیات نیاز به توجه بیشتری دارد.

حسن شاهی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شیراز در یک دهه گذشته یارانه‌ای از طرف دولت دریافت نکرده است، عنوان کرد: باید سهم یارانه شهرداری پرداخت شود تا بتوانیم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

وی افزود: به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا از ۱۶ تیرماه به مدت ۱۵ روز ناوگان حمل و نقل عمومی تعطیل شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز با اشاره به تعطیلی ۸۰ روزه ناوگان در مرحله نخست شیوع ویروس کرونا، گفت: درشرایط عادی حدود پنج هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوند، اما اکنون این میزان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 432892

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند شیراز شهرداري شيراز حمل و نقل عمومي کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ناوگان حمل و نقل عمومی سازمان حمل و نقل درون شهری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است

تین نیوز

سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفرهای حمل ونقل درون شهری به ۷۵ درصد برسد که در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز است و نسبت به قانونی که پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان مصرف سوخت، بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها و براساس بار است و با توجه به آنکه مقرر شده است ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد