Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:36:11 GMT

جذب ۲۶۵۰ میلیارد ریال بودجه اشتغال در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۸۲۴۷

جذب ۲۶۵۰ میلیارد ریال بودجه اشتغال در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۶۵۰ میلیارد ریال از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه برای اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان، زنان و اشتغال حمایتی در حوزه صنعت استان جذب شده است.

علی رسولیان در خصوص نتایج نشستی که با مدیران بانک‌های خراسان رضوی در خصوص نحوه تخصیص منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه بخش صنعت از منابع تبصره ۱۸ در کشور ۱۰۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود که ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد از این منابع معادل ۵۹۷۰ میلیارد ریال سهم خراسان رضوی است.

وی افزود: بانک‌های صنعت و معدن، سپه، ملی، پست‌بانک، توسعه تعاون، تجارت و آینده متعهد به جذب منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه در خراسان رضوی بودند که تاکنون تنها بانک توسعه تعاون همه سهمیه مربوط به خود را جذب و در قالب تسهیلات پرداخت کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بانک‌های دیگر موظف شدند طی ۲ هفته آینده کل سهمیه خود از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه را در این استان جذب کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که مبلغ منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه که وزارت صنعت، معدن و تجارت به خراسان رضوی ابلاغ کرده، با مبالغ این تبصره که از سوی ۲ بانک تجارت و ملی از تهران به شعبات خود در این استان ابلاغ شده، متفاوت است، مقرر شد طی نامه‌ای با امضای استاندار این موضوع در تهران پیگیری شود.

رسولیان اضافه کرد: یکی از مهمترین موانع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، میزان ۱۵ درصدی نسبت مالکانه بوده که از سوی بانک مرکزی برای بانک‌های کشور تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی، تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای تامین مالی موضوع تسهیلات از محل حقوق صاحبان سهام یا به بیان دیگر از محل سرمایه شخص متقاضی که از آن به‌ عنوان «نسبت مالکانه» یاد می‌شود، از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد تقلیل یافته و این میزان، شرایط پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را دشوار کرده زیرا بسیاری از بنگاه‌ها قادر به تامین این منابع نیستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رسولیان حد ایده‌آل «نسبت مالکانه» برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در شرایط حاضر را ۱۰ درصد ذکر و عنوان کرد: این موضوع از طریق تهران در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی نتیجه مطلوب حاصل شود.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد، با تاکید بر «اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی، زنان و اشتغال حمایتی» به دولت اجازه داده می‌شود صددرصد منابع حاصله از مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاص نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع آن را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش‌آموخته مراکز آموزش عالی پرداخت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بودجه منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه استانداری خراسان رضوی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال