Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، قضات دادگاه عالی آمریکا رای داده‌اند که اسناد مالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌تواند در اختیار دادستانی شهر نیویورک قرار گیرد.

دادگاه عالی در عین حال حکم کرده است که لزومی ندارد کنگره ایالات متحده نیز به محتوای این اسناد دسترسی داشته باشد.

ترامپ اولین رئیس جمهوری از زمان ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون» است که پس از انتخاب به ریاست‌جمهوری اسناد مالی خود را منتشر نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلای دونالد ترامپ استدلال کرده بودند که وی در مقام ریاست جمهوری از مصونیت قضایی برخوردار است و کنگره آمریکا، به عنوان یک نهاد سیاسی هم دلیل قانع کننده‌ای برای درخواست دسترسی به این اسناد ندارد.

کمیته‌های مجلس نمایندگان کنگره که دموکرات ها در آن اکثریت دارند و دادستان نیویورک - که او هم از حزب دموکرات است - خواستار دسترسی به مدارکی مالی رئیس جمهوری طی یک دوره چند ساله هستند تا اطمینان حاصل شود که وی از مقررات عدم تداخل منافع تخطی نکرده است.

ترامپ، که از حزب جمهوری‌خواه است، همواره هرگونه تخلفی را رد کرده و گفته است که تحقیقات در امور مالی او انگیزه سیاسی داشته است.

اگرچه حزب دموکرات امید دارد که رای کنونی که چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری صادر شده به زیان ترامپ و به نفع رقیب دموکرات او تمام شود، اما به گفته کارشناسان، این امید ممکن است تحقق نیابد.

دادگاه عالی پرونده را همراه با توصیه‌هایی به دادگاه رسیدگی به پرونده بازگردانده تا بار دیگر آن را مورد بررسی قرار دهد. این روند ممکن است بسیار طولانی باشد و سرانجام هم مشخص نیست که دسترسی به اسناد تخلف خاصی را فاش کند.

دونالد ترامپ همچنین همواره کوشیده است خود را قربانی انتقادات و حملات سیاسی مخالفان و رسانه‌ها و این مخالفت‌ها را نشانه خشم منتفعین از ساختار سیاسی کنونی از تلاش او برای تحول این ساختار جلوه دهد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسناد مالی ترامپ ریاست جمهوری دادگاه عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دیروز که به جرم اذیت و آزار جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی در دادگاه حضور داشت، پلیس آمریکا را در برخورد با دانشجویان ناکام و ناکافی خواند و خواستار این شد که پلیس ایالتی به شدت با دانشجویانی که حتی پشت درب دادگاه ترامپ هم رفته بودند برخورد کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت