Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل با وجود اختلاف بین اعضای شورای امنیت بر سر نحوه ارسال کمک‎های بشردوستانه به سوریه و وتوی قطعنامه ضد سوری روسیه و چین، خواستار افزایش این کمک‌ها شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان ملل پنجشنبه شب خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق مرزها این کشور با ترکیه شد، این در حالی است که روسیه و چین آن را نقض حاکمیت سوریه دانسته و در نشست سه‌شنبه شب شورای امنیت با تمدید مکانیزم ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه را که امروز جمعه به پایان می‎رسد، مخالفت و آن را وتو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل با وجود این وتوی روسیه و چین و مخالفت با تمدید مکانیزم و نحوه ارسال کمک‌ها، خواستار افزایش کمک‎های بشردوستانه به سوریه از مرزهای ترکیه شده است.

در همین راستا، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با نادیده گرفتن وتوی روسیه و چین گفت که « افزایش کمک‎ها به سوریه از طریق مرزهای این کشور با ترکیه و نه کاهش آن ضروری است».

این اظهارات سخنگوی سازمان ملل در حالی عنوان می‎شود که شورای امنیت در نشست چهارشنبه خود، طرح پیشنهادی روسیه برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به سوریه تنها از گذرگاه مرزی «باب الهوی» را رد کرد.

مسکو معتقد است که با توجه به شرایط کنونی بحران سوریه و موفقیت و دست‌آوردهای نظامی ارتش سوریه در بازپس گیری بیشتر مناطق تحت اشغال از چنگ تروریست‌ها، اکنون عملیات انتقال کمک‌ها از یک گذرگاه مرزی به اسم «باب الهوی» صورت بگیرد.

انتقال کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به سوریه که از سال 2014 آغاز شده است، از چهار گذرگاه صورت می‎گرفت تا اینکه در فرآیند تمدید دوره قبلی مکانیزم ارسال کمک‌های بشردوستانه به دو گذرگاه تقلیل پیدا کرد و اکنون سعی روسیه بر این است که با توجه به اوضاع میدانی سوریه، تنها به یک گذرگاه کاهش دهد.

انتهای پیام

 

R1283/P/S8,89,90,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور چین کشور سوریه کشور روسیه سازمان ملل متحد بیشتر بخوانید... شورای امنیت طرح پیشنهادی روسیه برای نحوه ارسال کمک‌ به سوریه را رد کرد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور چین کشور سوریه کشور روسیه سازمان ملل متحد اخبار چین سوریه اخبار روسیه سازمان ملل کمک های بشردوستانه به سوریه ارسال کمک ها شورای امنیت روسیه و چین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران