Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دوره جدید رقابت های بسکتبال کاپ آسیا سال آینده میلادی (۲۰۲۱) برگزار می شود. برگزاری رقابت های انتخابی برای تعیین ۱۶ تیم شرکت کننده در این رقابت ها هم از اسفندماه سال گذشته با برگزاری دیدارهای پنجره نخست آغاز شد.

قرار است این رقابت ها از آذرماه با برگزاری دیدارهای پنجره دوم پیگیری شود اما شیوع و گستردگی ویروس کرونا در مورد برگزاری به موقع این رقابت ها ابهاماتی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) فعلا در مورد لغو برگزاری این رقابت ها تصمیمی نگرفته اما قرار است طی هفته های آینده موضع فیبا آسیا در این زمینه مشخص شود.

هاکوپ خاجیریان دبیرکل فیبا آسیا در پاسخ به استعلام فدراسیون بسکتبال ایران اعلام کرده که نهایت تا پایان ماه جولای مشخص می شود که دیدارهای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا و بعد از آن دیدارهای پنجره سوم، در زمان مقرر برگزار می شود یا با جابه جایی زمانی مواجه خواهد شد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را اعلام و تاکید کرد که برنامه های تیم ملی بر اساس تصمیم جدید فیبا آسیا مشخص خواهد شد. وی گفت: تصمیم داشتیم در فصل تابستان یک مرحله اردوی آماده سازی برای تیم ملی داشته باشیم اما به خاطر موج دوم کرونا برنامه را منتفی و اجرای آن را به آذرماه و پیش از آغاز دیدارهای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا موکول کردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: اگر تغییری در زمان برگزاری این رقابت ها ایجاد نشود، اردوی تیم ملی را طبق برنامه پیش خواهیم بُرد در غیر این صورت ناچار به اعمال تغییرات لازم هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۲ تیم آسیایی همراه با نیوزلند و استرالیا در ۶ گروه چهار تیمی برگزارکننده رقابت های  انتخابی کاپ آسیا هستند. تیم ملی بسکتبال ایران در گروه E مسابقات انتخابی کاپ آسیا با تیم های عربستان، قطر و سوریه همگروه است. این تیم اسفندماه سال گذشته در پنجره نخست انتخابی و در رقابت با قطر و عراق به برتری دست یافت. هر دو دیدار به میزبانی ایران و در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

ملی پوشان کشورمان طبق برنامه از پیش اعلام شده ۷ آذرماه در پنجره دوم انتخابی به مصاف عربستان می روند و ۱۰ آذرماه هم با سوریه دیدار خواهند داشت. همچنین قطر و عربستان حریفان تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره سوم هستند که ۲۷ بهمن ماه و ۵ اسفندماه برگزار خواهند شد.

کد خبر 4969680 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال رامین طباطبایی کاپ آسیا سوریه عربستان سعودی قطر تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا والیبال فدراسیون کشتی فوتسال لیگ برتر والیبال لیگ برتر فوتسال باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران کشتی آزاد تیم فوتبال فولاد خوزستان فدراسیون فوتبال انتخابی کاپ آسیا دیدارهای پنجره رقابت ها فیبا آسیا پنجره دوم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هنگ کنگ می‌رود و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه هنگ کنگ برگزار می‌شود.

همچنین تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز سه شنبه ۲۲ خردادماه به مصاف ازبکستان می‌رود. این مسابقه از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران
  • مان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد