Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا،‌ طب سنتی راه‌های گوناگونی دارد که با عمل به آنها می‌توان تا حدودی بر این مشکلات فائق آمد. استفاده از روغن‌های گیاهی به شکل موضعی و گوش سپردن به اصوات ملایم می‌تواند در بهبود تاب‌آوری جسمی و روانی و همچنین حفظ آرامش در بحران کرونا موثر باشد.   کدام روغن‌های موضعی سبب حفظ آرامش می‌شوند؟   می‌توانید پیش از خواب، روغن بادام شیرین یا روغن گل محمدی در پایە روغن بادام شیرین را به طور موضعی در شش موضع سر شامل شقیقه‌ها، پشت گوش‌ها و ملاج‌ها بمالید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین می‌توانید اگر ممکن است روزانه عضلات اطراف گردن، شانه، طرفین ستون فقرات، و پشت ساق را با روغن بادام شیرین، یا روغن گل محمدی در پایە روغن بادام شیرین یا روغن بابونه و یا روغن کنجد ماساژ دهید.   شیوه درست گوش کردن به موسیقی‌ها   بنابر اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، تدابیر دیگری که می‌توان در این رابطه اندیشید، گوش کردن به موسیقی و اصوات است. اصوات نیکو و نغمات شایگان و فاخر می‌توانند تندرستی را برافروزند، و اصوات ناسازگار و نغمات نامعتدل تن و جان را به  ناخوشی می‌کشانند. درباره آثار زیستی _ روانیِ موسیقی، دست کم این نکات را باید گوشزد کرد:   _ شدت صوت در هنگام شنیدن موسیقی نباید به اندازه‌ای باشد که صداهای محیط به گوش نرسد. فرا رفتن از آستانە متعادل شدت صوت، اثرات ویرانگر تنی و روانی بر جای می‌گذارد.   _ گوش سپردن به موسیقی نباید بسیار تند یا بسیار کند باشد. به طور کلی سرعت اجرای قطعه موسیقی با تمپویی بسیار تندتر از ضربان قلب پایە هر فرد، می‌تواند پیامدهای ناهنجار عصبی، حرکتی و شناختی ایجاد کند مانند افزایش ضربان قلب، تندی رفلکس‌های عصبی، کاهش کنترل پذیری حرکات، بیقراری و آشفتگی‌های ادراکی ناخواسته. سنجه و معیار مناسب برای هر فرد این است که پس از شنیدن یک قطعە موسیقی با میزان بلندی نرمال، ضربان قلب خود را ناگهان دچار تپش و کوبش ناخوشایند حس نکند.   _ فرکانس‌های بسیار زیر یا بسیار بم نباید به طور ناخوشایند و گوش خراش در ساختار صوتی یک قطعە موسیقی غالب شوند.   _ شنیدن قطعات موسیقی آکنده از صداهای دفرمه و لیزری شده و افکت‌های صوتی، اعتدال ذهنی و روانی را مختل می‌کنند و نباید گوش را به شنیدن آنها عادت داد.   صداهای طبیعی می‌تواند برای آرامش ذهنی و روانی بسیار موثر باشند. صدای آواز پرندگان که تداعی کنندە اعتدال هوا، آسایش، امنیت، وفور غذا و آب است، صدای برگ درختان در وزش نسیم، صدای آب روان، صدای بارش باران، صدای امواج ملایم و کم دامنه‌ دریا و... همگی از این اصوات خوشی هستند که در حفظ و بازیابی آرامش به شما کمک می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طب سنتی حفظ آرامش کرونا روغن بادام شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است