Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  اگر عاشق برنج هستید، باید بدانید که 78 درصد از جمعیت جهان، روزانه برنج مصرف می‌کنند. برنج برای ۳.۵ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین منبعی برای کالری روزانه است. از سوی دیگر در برنج مواد مغذی دیگری چون پروتئین، کربوهیدرات، چربی و فیبر وجود دارد. برنج‌ها انواع مختلفی دارند و تأثیر برنج بر روی بدن هر شخص، بستگی به نوع برنجی دارد که می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بهترین برنج نوع قهوه‌ای است که برای سلامتی بسیار مفید‌تر از برنج سفید است. در ادامه به جزییات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.

رایج‌ترین نوع برنج در واقع برنج سفید است که در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و مصرف می‌شود. برنج سفید هیچ جوانه و سبوسی ندارد و مصرف زیاد آن نمی‌تواند تمامی نیازهای بدن ما را تامین کند. براساس مطالعات انجام شده در مجله‌ی BMC Public Health، خوردن هر روز برنج سفید می‌تواند ما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دهد. طبق بررسی‌های مجله آمریکایی Journal of Clinical Nutrition، مصرف بیش‌ از حد و منظم برنج سفید می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز افزایش دهد.

از سوی دیگر باید اشاره کنیم که بهترین برنج ، برنج قهوه‌ای است که در خانواده‌ی‌ برنج‌ها، یکی از سالم‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. برنج قهوه‌ای دقیقا مانند جو و گندم است و فیبر زیادی را در خود جای داده که مصرف آن به کاهش کلسترول بدن کمک می‌کند. این برنج احساس سیری را در بدن ایجاد خواهد کرد و یک غذای کامل است. از سوی دیگر برنج قهوه‌ای از لخته شدن خون در بدن نیز جلوگیری می‌کند و به طور کلی از برنج سفید بسیار مقوی‌تر و سالم‌تر بوده است.

بیشتر بخوانید: آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف!


برنج قهوه‌ای سطح قند خون را پایدار نگه خواهد داشت و همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد. علاوه بر موارد ذکر شده، خوردن برنج قهوه‌ای به صورت روزانه، به معنای دریافت بیشتر مواد مورد نیاز بدن مانند آهن، منیزیم و ویتامین‌های گروه B است. در نتیجه به گفته‌ی انجمن قلب آمریکا، این نوع برنج بر تقویت سیستم ایمنی بدن نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در نتیجه اگر به فکر سلامت خود هستید هر چه زودتر برنج قهوی را جایگزین برنج سفید کنید و مصرف روزانه‌ی برنج سفید را کاهش دهید.

منبع: آخرین خبر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت تغذیه سالم برنج قهوه ای برنج سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقویت حافظه چی بخوریم؟

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که رژیم غذایی متعادل شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل و حبوبات، ماهی و چربی‌های سالم، می‌تواند به تقویت عملکرد حافظه کمک کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که تغذیه مناسب برای بهبود توانایی به یادآوری جزئیات است. در ادامه این مقاله، به معرفی و تحلیل مواد غذایی موثر در تقویت حافظه خواهیم پرداخت.

میوه‌ها و تأثیرات بر حافظه

به گزارش فرطب، میوه‌ها به ویژه توت‌ها، به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که دارند، نقش مهمی در حفاظت مغز از آسیب‌های اکسیداتیو و پیشگیری از زوال عقل ایفا می‌کنند. زغال‌اخته به خصوص غنی از آنتوسیانین است و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. انگور و هندوانه نیز به ترتیب به دلیل داشتن رسوراترول و لیکوپن، موثر در تقویت حافظه هستند. آووکادو نیز با چربی‌های سالم خود، به بهبود سطح کلسترول و عملکرد مغز کمک می‌کند.

سبزیجات برگ دار و تقویت حافظه

سبزیجات تیره و برگ‌دار، منابع عالی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C هستند و در پیشگیری از از دست دادن حافظه ناشی از پیری مفیدند. چغندر، که غنی از نیترات است، به گشاد شدن رگ‌های خونی و افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز کمک می‌کند. این سبزیجات، به ویژه در کاهش التهاب و بهبود گردش خون در مغز نقش دارند.

غلات کامل و حبوبات در تغذیه

غلات کامل و حبوبات مانند گندم پرک، کوسکوس، نخود و جو دوسر، منابع غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده و ویتامین B هستند. این مواد غذایی به بهبود حافظه کمک می‌کنند و به واسطه داشتن فیبر و مواد مغذی، به تقویت کلی سلامت مغز می‌انجامند.

تأثیر غذاهای دریایی بر عملکرد مغزی

مصرف ماهی‌های چرب که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، برای سلامت قلب و بهبود عملکرد حافظه ضروری است. مصرف هفتگی ماهی به بهبود حافظه کمک کرده و نیازهای اساسی مغز را تامین می‌کند، در حالی که گوشت قرمز ممکن است ضررهای بیشتری داشته باشد.

گیاهان و دانه‌ها برای بهبود حافظه

دانه‌های کاکائو، کنجد و گیاهانی مانند رزماری و نعناع، منابع غنی فلاونوئیدها و آرژنین هستند. این مواد مغذی به بهبود جریان خون به مغز، افزایش تمرکز و حافظه کمک می‌کنند. استفاده از این دانه‌ها و گیاهان می‌تواند به تقویت عملکرد مغزی و جلوگیری از لخته شدن خون منجر شود.

استراتژی‌های تکمیلی برای تقویت حافظه

علاوه بر تغذیه، فعالیت‌هایی مانند استراحت کافی، حل جدول، و ورزش منظم نیز برای تقویت مغز و حافظه ضروری هستند. تلاش برای به خاطر سپردن شماره‌ها یا استفاده از ذهن برای مکان‌یابی به جای تکیه بر تکنولوژی، می‌تواند به تقویت حافظه کمک کند. همچنین، خنده به عنوان یک فعالیت ضد استرس، به کاهش تنش و بهبود عملکرد مغزی کمک می‌کند.

اطمینان از خواب کافی و مصرف منظم مایعات نیز برای حفظ سلامت مغز و حافظه حیاتی است. در نهایت، یادگیری مستمر و تحریک ذهن با فعالیت‌های جدید به حفظ قدرت مغزی کمک می‌کند.

جمع بندی

تغذیه مناسب حاوی میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و ماهی، به همراه فعالیت بدنی منظم و استراحت کافی، نقش مهمی در بهبود و تقویت عملکرد حافظه دارد. توجه به مصرف مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا ۳، و همچنین ارتقا سبک زندگی سالم، به پیشگیری از زوال عقل و تحریک مغز کمک می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید